Jest już uchwała o otwarciu procesu likwidacji. Majątek spółki zostanie sprzedany, jej likwidatorem jest Paweł Paśnicki, prezes Mediataku i dyrektor finansowy Polskapresse, która ma 73,2 proc. udziałów w Mediatak.

Mediatak oferował pakiety reklamowe konstruowane na bazie gazet regionalnych. Należące do Mecomu Media Regionalne mają takich płatnych i bezpłatnych tytułów 15, Polskapresse na bazie swoich 17 gazet regionalnych wydaje „Polskę“, a oprócz tego jest głównym udziałowcem spółki Media4mat, która ma bezpłatny dziennik „Echo Miasta“.

Do rozwiązania spółki doprowadziło powstanie „Polski“ w październiku ubiegłego roku. Początkowo miała opierać się na gazetach Polskapresse i Mediów Regionalnych. Gdyby tak się stało, w jej biuro reklamy zostałby prawdopodobnie przekształcony właśnie Mediatak. Wydawcy nie doszli jednak do porozumienia w tej sprawie. „Polska“ – stworzona wyłącznie, opierając się na tytułach Polskapresse i „Kurier Lubelski“ Zbigniewa Jakubasa, stała się więc konkurencją dla Mediataku i dla gazet Mediów Regionalnych. Negocjacje w sprawie zamknięcia domu sprzedaży przeciągały się jednak, bo – według nieoficjalnych informacji – udziałowcy nie mogli się porozumieć w sprawie odsprzedania udziałów w firmie. Jesienią Mediatak zaczął się wyludniać, bo pracownicy zaczęli odchodzić ze spółki.

Mediatak stał się niepotrzebny, bo reklamy w „Polsce“ sprzedaje biuro reklamy Polskapresse, a gazety Mediów Regionalnych współpracują przy nowych pakietach reklamowych z tytułami Agory („Gazeta Wyborcza“ i „Metro“), Express Mediów i Edytora („Gazeta Olsztyńska“).