Reklama

Elity czytają „Rzeczpospolitą”

„Rz” jest w ścisłej czołówce dzienników, które mogą się pochwalić korzystną, czyli młodą i dobrze wykształconą, strukturą czytelników

Publikacja: 22.03.2008 00:57

Tak wynika z badań obejmujących ubiegły rok, jakie na zlecenie miesięcznika „Press” przygotowała spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC). „Press” zamieścił je w marcowym dodatku „Mediaplan 2008 men&women”.

Wśród mężczyzn czytających „Rz” aż 61,74 proc. jest w najbardziej interesującym reklamodawcę wieku 25 – 54 lat. Wysoki jest też wśród czytających „Rz” panów wskaźnik osób po studiach. Większość z nich – 56,92 proc. – ma wykształcenie wyższe. Około jednej trzeciej – 30 proc. – średnie. Zdecydowana większość mężczyzn, którzy sięgają po „Rz”, mieszka w miastach (85,37 proc.).

Wśród kobiet czytających „Rz” wykształcenie wyższe ma 67,46 proc. i jest to wysoki wskaźnik czytelniczek z wyższym wykształceniem (niższe wskaźniki mają „Gazeta Prawna”, „Dziennik” i „Gazeta Wyborcza”). Średnie wykształcenie ma 27,81 proc. pań czytających „Rz”, a 70,23 proc. czytelniczek ma od 25 do 54 lat, a więc znajduje się w grupie wiekowej najbardziej interesującej reklamodawców. „Rz” ma najwyższy odsetek czytelniczek w tym wieku wśród wszystkich gazet branych pod uwagę w dodatku „Pressu”. Zdecydowana większość pań, które sięgają po „Rz”, mieszka w mieście (83,41 proc.).

Badania dla PBC wykonuje MillwardBrown SMG/KRC.

„Gazeta Prawna” jest najpopularniejszym dziennikiem biznesowym wśród młodych menedżerów – napisała wczoraj nasza konkurencja. Niestety, „GP” nie zrozumiała badań, które chciała opisać.

Reklama
Reklama

74,1 proc. menedżerów po 35. roku życia czyta „GP”? Nie! 74,1 czytelników „GP” ma więcej niż 35 lat. Czytanie ze zrozumieniem szwankuje? Krzysztof Szwałek

Tak wynika z badań obejmujących ubiegły rok, jakie na zlecenie miesięcznika „Press” przygotowała spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC). „Press” zamieścił je w marcowym dodatku „Mediaplan 2008 men&women”.

Wśród mężczyzn czytających „Rz” aż 61,74 proc. jest w najbardziej interesującym reklamodawcę wieku 25 – 54 lat. Wysoki jest też wśród czytających „Rz” panów wskaźnik osób po studiach. Większość z nich – 56,92 proc. – ma wykształcenie wyższe. Około jednej trzeciej – 30 proc. – średnie. Zdecydowana większość mężczyzn, którzy sięgają po „Rz”, mieszka w miastach (85,37 proc.).

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama