Tak wynika z badań obejmujących ubiegły rok, jakie na zlecenie miesięcznika „Press” przygotowała spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC). „Press” zamieścił je w marcowym dodatku „Mediaplan 2008 men&women”.
Wśród mężczyzn czytających „Rz” aż 61,74 proc. jest w najbardziej interesującym reklamodawcę wieku 25 – 54 lat. Wysoki jest też wśród czytających „Rz” panów wskaźnik osób po studiach. Większość z nich – 56,92 proc. – ma wykształcenie wyższe. Około jednej trzeciej – 30 proc. – średnie. Zdecydowana większość mężczyzn, którzy sięgają po „Rz”, mieszka w miastach (85,37 proc.).
Wśród kobiet czytających „Rz” wykształcenie wyższe ma 67,46 proc. i jest to wysoki wskaźnik czytelniczek z wyższym wykształceniem (niższe wskaźniki mają „Gazeta Prawna”, „Dziennik” i „Gazeta Wyborcza”). Średnie wykształcenie ma 27,81 proc. pań czytających „Rz”, a 70,23 proc. czytelniczek ma od 25 do 54 lat, a więc znajduje się w grupie wiekowej najbardziej interesującej reklamodawców. „Rz” ma najwyższy odsetek czytelniczek w tym wieku wśród wszystkich gazet branych pod uwagę w dodatku „Pressu”. Zdecydowana większość pań, które sięgają po „Rz”, mieszka w mieście (83,41 proc.).
Badania dla PBC wykonuje MillwardBrown SMG/KRC.
„Gazeta Prawna” jest najpopularniejszym dziennikiem biznesowym wśród młodych menedżerów – napisała wczoraj nasza konkurencja. Niestety, „GP” nie zrozumiała badań, które chciała opisać.