Reklama

10-letnia umowa Microsoftu i Yahoo!

Microsoft i Yahoo! porozumiały się w sprawie współpracy mającej zdystansować obecnego giganta wyszukiwarek, czyli Google

Publikacja: 29.07.2009 15:40

Pomimo pogorszenia wyników inwestycje w nową wyszukiwarkę Microsoftu na najbliższe lata szacowane są

Pomimo pogorszenia wyników inwestycje w nową wyszukiwarkę Microsoftu na najbliższe lata szacowane są na miliard - dwa miliardy dolarów rocznie

Foto: www.bing.com

Na mocy porozumienia w portalu Yahoo! znajdzie się nowa wyszukiwarka Microsoftu. W zamian serwis zyska wyłączność na sprzedaż reklam kontekstowych (łączonych z rezultatami wyszukiwania), także na podstronach Microsoftu. Przez pierwsze pięć laty do kasy Microsoftu trafiać będzie jedynie 12 proc. przychodów z tego tytułu - resztę zabierze Yahoo!.

Spółka szacuje, że dzięki współpracy z Microsoftem zaoszczędzi, zwiększając zysk operacyjny, co najmniej pół miliarda dolarów (trzeci z rzędu kwartał zakończyła spadkiem sprzedaży).

Dla Carol Bartz, prezes Yahoo! porozumienie jest nadzieją na otwarcie nowej epoki w Internecie. Steve Ballmer, prezes Microsoftu uważa, że współpraca wyjdzie na dobre obu spółkom.

Pomimo pogorszenia wyników Microsoftu inwestycje w nową wyszukiwarkę na najbliższe lata szacowane są na miliard - dwa miliardy dolarów rocznie.

Według szacunków firmy badawczej ComScore w czerwcu Google miał 65 proc. rynku wyszukiwarek. Yahoo i Microsoft łącznie osiągają 28 proc.

Reklama
Reklama

Oba koncerny mają nadzieję na sfinalizowanie umowy w 2010 r. Do tego czasu plany mogą pokrzyżować im jedynie zastrzeżenia regulatorów rynku - nie wiadomo jak porozumienie wpłynie na konkurencyjność rynku.

Na mocy porozumienia w portalu Yahoo! znajdzie się nowa wyszukiwarka Microsoftu. W zamian serwis zyska wyłączność na sprzedaż reklam kontekstowych (łączonych z rezultatami wyszukiwania), także na podstronach Microsoftu. Przez pierwsze pięć laty do kasy Microsoftu trafiać będzie jedynie 12 proc. przychodów z tego tytułu - resztę zabierze Yahoo!.

Spółka szacuje, że dzięki współpracy z Microsoftem zaoszczędzi, zwiększając zysk operacyjny, co najmniej pół miliarda dolarów (trzeci z rzędu kwartał zakończyła spadkiem sprzedaży).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama