Wzrost ten segment prasy zawdzięcza kilku tytułom, których październikowe wyniki były lepsze niż rok wcześniej. Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem, łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii wynosiła w październiku 971,2 tys. egz., o 1,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Aż o 11 proc., do 340 tys. egz. wzrosła sprzedaż publikującego przedruki z polskiej prasy "Tygodnika Angora", o 8,3 proc. poprawił się wynik "Tygodnika Powszechnego" (do 23,7 tys. egz.), o 6 proc. wzrosła średnia sprzedaż "Gazety Polskiej" (do 265, 95 tys. egz.), a "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż o 5,7 proc., do 118,6 tys. egz.). Największy spadek dotknął "Przekrój", który średnio sprzedawał w październiku 48 tys. egz. każdego wydania - to o 15,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Jak podał dziś Presserwis, z funkcji redaktora naczelnego tego tygodnika zrezygnował właśnie Jacek Kowalczyk, który był związany od ośmiu lat, a naczelnym "Przekroju" był od 2,5 roku.
O 7,9 proc., do 17,3 tys. egz. spadła sprzedaż "Forum" publikującego przedruki z prasy zagranicznej, a o 7,5 proc. do 21,7 tys. egz. - sprzedaż "Przeglądu".
Sprzedaż poniżej psychologicznej granicy 100 tys. egz. wykazał "Wprost. Jego wynik to 94,4 tys. egz., o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż "Polityki" spadła o 6,6, proc. do 143,3 tys. egz., a "Gościa Niedzielnego" - o 1,4 proc. do 137,5 tys. egz.