Reklama

Więcej pieniędzy na reklamę w sieci

Ponad 317 mln zł wydały firmy w trzecim kwartale 2009 r. na reklamę w sieci. Rynek reklamy internetowej w Polsce rośnie mimo kryzysu

Publikacja: 01.02.2010 12:34

Więcej pieniędzy na reklamę w sieci

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

W porównaniu z trzecim kwartałem 2008 roku firmy przeznaczyły na reklamę w sieci o 15 proc. więcej. W rezultacie rynek był wart w tym czasie 317,7 mln zł - wyliczyły IAB Polska i PricewaterhouseCoopers. Dane pochodzą z informacji uzyskanych od 27 firm sprzedających powierzchnie reklamowe w Internecie i zrzeszonych w IAB Polska (Interactive Advertising Bureau Polska).

Gros wpływów (47 proc.) wygenerowały reklamy graficzne (czyli tzw. typu display), następnie reklama w wyszukiwarkach internetowych - 28 proc., ogłoszenia - 17 proc., a reklamy rozsyłane e-mailem - 6 proc. 13 firm, których wpływy pochodzą z reklamy w sieci przekazało IAB informację o swoich przychodach z reklamy wideo w sieci - stanowiły one 1,5 proc. rynku.

W listopadzie IAB Polska i PwC podały, że w pierwszym półroczu 2009 r. na reklamę internetową (w tym także reklamę w wyszukiwarkach) powędrowało w Polsce 658 mln zł, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Marcin Kałkucki, starszy menedżer w zespole telekomunikacji, mediów i technologii w PwC, prognozował, że wraz z reklamą w wyszukiwarkach rynek reklamy w Internecie powinien w całym 2009 roku urosnąć o 11-12 proc. - Tempo wzrostu tych wydatków w całym roku powinno się utrzymać na poziomie z pierwszego półrocza - mówił "Rzeczpospolitej".

[ramka] [b]Wpływy firm z reklamy internetowej w III kw. 2009 r. [/b]

(w mln zl)

Reklama
Reklama

Lipiec - 98,7

Sierpień - 92,4

Wrzesień - 126,6

[i]Dane: IAB Polska, PwC[/i] [/ramka]

W porównaniu z trzecim kwartałem 2008 roku firmy przeznaczyły na reklamę w sieci o 15 proc. więcej. W rezultacie rynek był wart w tym czasie 317,7 mln zł - wyliczyły IAB Polska i PricewaterhouseCoopers. Dane pochodzą z informacji uzyskanych od 27 firm sprzedających powierzchnie reklamowe w Internecie i zrzeszonych w IAB Polska (Interactive Advertising Bureau Polska).

Gros wpływów (47 proc.) wygenerowały reklamy graficzne (czyli tzw. typu display), następnie reklama w wyszukiwarkach internetowych - 28 proc., ogłoszenia - 17 proc., a reklamy rozsyłane e-mailem - 6 proc. 13 firm, których wpływy pochodzą z reklamy w sieci przekazało IAB informację o swoich przychodach z reklamy wideo w sieci - stanowiły one 1,5 proc. rynku.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama