9,4 mln zł premii dla zarządu obniżyło zysk netto platformy telewizyjnej kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka za 2009 r. Ostatecznie skorygowała ona wynik i podała, że w 2009 roku jako grupa zarobiła 230,3 mln zł, a nie 238 mln zł.

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, zapowiedział, że teraz już szybko zostanie zwołane walne zgromadzenie akcjonariuszy, które zdecydować ma o wypłacie dywidendy z ubiegłorocznego zysku. Zarząd zaproponuje, aby wypłata mieściła się w granicach 33 – 66 proc. zysku, co znaczy, że może sięgnąć 151 mln zł.

Korekta ubiegłorocznego zysku zbiegła się z publikacją wyników platformy za I kw. Spółka mile zaskoczyła inwestorów. Przychody zamknęły się kwotą 373,9 mln zł, zysk operacyjny 106,9 mln zł, a czysty zysk 86,13 mln zł. W każdym przypadku były o kilka milionów złotych większe, niż sądzili analitycy i więcej niż rok wcześniej. Poprawę Cyfrowy Polsat zawdzięcza ostatniemu kwartałowi 2009 roku, w którym zdobył 285,6 tys. abonentów, oraz tegorocznemu umocnieniu złotego, co oznacza dlań niższe koszty np. licencji programowych. W I kw. tego roku platforma przyłączała już tylko 37 tys. abonentów. Na koniec marca miała ich około 3,239 mln, przy czym liczba abonentów droższego Pakietu Familijnego spadła od grudnia o 1,4 tys., do około 2,6 mln. – Wolniejszy przyrost bazy i spadek w Pakiecie Familijnym to jedyna gorzka pigułka. Można się było tego spodziewać, bo w pierwszym kwartale Cyfrowy Polsat zintensyfikował wysyłanie do klientów nowego regulaminu, co z kolei stymulowało wzrost wskaźnika odejść – mówił Sobiesław Pająk, analityk DM IDMSA. Piotr Grzybowski z DI BRE Banku przypominał, że wyniki platform z końca 2009 roku były zawyżone o osoby, którym jeszcze nie wygasła umowa, a już podpisału nowe. – Byli liczeni podwójnie – mówił analityk.

Wskaźnik rezygnacji z usług platformy wzrósł w I kw. do 9,1 proc. z 6,6 proc. rok wcześniej. Zarząd obiecał, że w drugiej połowie roku się ustabilizuje. Sposobem na to ma być szerszy pakiet usług. Libicki podtrzymał, że w drugim kwartale spółka wystartuje z pakietem obejmującym kilka usług, w tym Internet. Spółka zaczęła już oferować dostęp do sieci – ma 5 tys. klientów tej usługi.

Akcje zachowywały się znacznie lepiej niż indeksy. Zyskały 3,5 proc., podczas gdy indeksy ok. 1 proc.