Właściciel „Przekroju” chce mieć grupę mediową

Grzegorz Hajdarowicz wykorzysta do tego spółki, w których ma już udziały, ale myśli o zainwestowaniu w Point Group, z którą w grudniu rywalizował o „Wprost”

Publikacja: 21.06.2010 05:14

Grzegorz Hajdarowicz

Grzegorz Hajdarowicz

Foto: Fotorzepa, Dariusz Pisarek Dariusz Pisarek

Krakowski inwestor znany jest z wykupywania podupadających spółek po to, by je restrukturyzować. – Robię dokładnie to samo, co Richard Gere w „Pretty Woman”. Kupiliśmy grupę takich spółek: wśród nich był Ponar Wadowice czy Eurofaktor. Poza NFI Jupiterem nie kupiliśmy ani jednej firmy, która nie miałaby problemów. Potem naszym celem stało się znalezienie tym firmom nowego życia – mówi „Rz” Grzegorz Hajdarowicz.

45-letni biznesmen nie gra na giełdzie bezpośrednio, ale ma m.in. kontrolowany przez inne swoje spółki fundusz NFI Jupiter, który z kolei posiada znaczące pakiety akcji m.in. w giełdowym Ponarze. Hajdarowicz ma też pośrednio udziały w faktoringowej spółce Eurofaktor i grupie Gremi, do której należy Gremi Film Production (produkuje filmy m.in. na rynek amerykański, ostatnio m.in. „Carmo, hit the road” i „City Island”) oraz Wydawnictwo Przekrój („Przekrój” i „Sukces”).

[srodtytul]Czas porządków[/srodtytul]

Teraz Hajdarowicz porządkuje swoje portfolio. Ponar chce rozwijać jako fundusz nieruchomościowy, a na bazie Eurofaktora rozważa stworzenie grupy mediowej. – Chodzi o rozszerzenie działalności tak, by Wydawnictwo Przekrój i Gremi Film Production działały w ramach Eurofaktora, sprzedane lub wniesione aportem, jako Gremi Media SA – wyjaśnia.

Alternatywnie rozważa też przejęcie giełdowej firmy mediowej (przygląda się np. Point Group, wydawcy m.in. „Wprost” i „Filmu”) i ulokowanie tam swojej mediowo-filmowej działalności wzbogaconej o powstającą platformę internetową, a być może także o nową firmę zajmującą się dystrybucją filmów.

– Interesuję się Point Group, bo może się stać formułą dla moich działań medialnych – przyznaje inwestor, który poprzez swoje firmy ma już w PMPG małe udziały. Osłabiony przez zakup AWR Wprost Point Group czeka z kolei na zastrzyk gotówki, który mógłby m.in. zainwestować w rozwój „Wprost”, i planuje podniesienie kapitału poprzez emisję akcji w ramach oferty prywatnej. Od czasu zakupu AWR Wprost cena za walor PMPG spadła z prawie 2 zł na koniec grudnia 2009 r. do 1,44 zł w piątek.

– Faktycznie odnotowaliśmy wzmożone zainteresowanie akcjami PMPG ze strony spółek identyfikowanych z Grzegorzem Hajdarowiczem, ale nie kierujemy do nich oferty objęcia nowej emisji. Z panem Hajdarowiczem rozmawiamy biznesowo, ale jako z partnerem obecnym na rynku mediowym, a nie kapitałowym – zastrzega Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka Point Group.

[srodtytul]Dar czekania[/srodtytul]

Hajdarowicz poprzez Jupitera uczestniczył także niedawno w negocjacjach w sprawie zakupu Ruchu. Ostatecznie się jednak wycofał i w grze pozostał tylko fundusz Eton Park Capital Management.

– To trudny projekt: skomplikowany i obarczony dużym ryzykiem, bo w grę wchodzą duże pieniądze, ale i dużo problemów społecznych oraz ogólna katastrofalna sytuacja spółki. Natomiast taki fundusz będzie nas miał na swojej liście i może za jakiś czas zadecyduje, żeby zadzwonić i zaproponować odsprzedanie za pół ceny – mówi Hajdarowicz.

– Mam dar czekania. Na „Przekrój” czekałem dziesięć lat, mogę poczekać na Ruch i na „Wprost”. Mnie to nie zniechęca.

[i] [link=http://www.parkiet.com/artykul/941199_Mam_pomysl_na_rozwoj_Eurofaktora_i_propozycje__dla_Point_Group.html "target="_blank]Rozmowa z Grzegorzem Hajdarowiczem, dostępna na www.parkiet.com[/link][/i]

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy