Coraz bardziej skarżymy się na reklamy

Skarżymy się na bulwersujące reklamy coraz bardziej zapalczywie. Liczba skarg złożonych w ubiegłym roku do Rady Reklamy podwoiła się

Publikacja: 09.03.2011 13:56

Do związku stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło w 2010 roku już 1429 skarg na reklamy, podczas gdy rok wcześniej było ich "zaledwie" 627. W dodatku gros z nich - aż 798 - Komisja Etyki Reklamy uznała za uzasadnione.

Najczęściej skarżymy się na reklamy rozwieszane na billboardach i innych nośnikach reklamy zewnętrznej. Aż 812 skarg dotyczyło takiej promocji. Zazwyczaj bulwersują nas reklamy agresywne i powielające krzywdzące stereotypy.

Niechlubnym liderem ubiegłorocznego zestawienia jest plakat promujący film "Łatwa Dziewczyna". Prawie 400 osób zdenerwował na tyle, że wysłały na niego skargę. Chodziło o "użycie wulgarnego języka oraz dyskryminację płci i promowanie niewłaściwych wzorców społecznych". Komisja Etyki Reklamy zgodziła się z tymi zarzutami.

Niewiele mniej, bo prawie 300 osób oprotestowało, wysyłając skargę, reklamę nawigacji samochodowej Navroad, w której pada zdanie "Zmień starą na nową". Zdaniem odbiorców sugeruje to wymianę obecnej partnerki na nową, ale specjaliści nie podzielili tych uwag i skargi odrzucili.

Duże niezadowolenie wzbudziła też wykorzystująca motyw pogrzebu reklama Media Markt, na tę i inne reklamy sieci handlowej z kampanii prowadzonej pod hasłem "Nie rób sceny" poskarżyło się ponad 300 osób.

Najczęściej bulwersują nas reklamy sprzętu artykułów RTV i AGD.

Do związku stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło w 2010 roku już 1429 skarg na reklamy, podczas gdy rok wcześniej było ich "zaledwie" 627. W dodatku gros z nich - aż 798 - Komisja Etyki Reklamy uznała za uzasadnione.

Najczęściej skarżymy się na reklamy rozwieszane na billboardach i innych nośnikach reklamy zewnętrznej. Aż 812 skarg dotyczyło takiej promocji. Zazwyczaj bulwersują nas reklamy agresywne i powielające krzywdzące stereotypy.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie