Jak wynika z najnowszych badań NetTrack, od grudnia do lutego w Polsce z Internetu korzystało 54,2 proc. Polaków, czyli 16,3 mln osób. 47,8 proc. korzysta z sieci dłużej niż od pięciu lat, a 25,7 proc. - od trzech do pięciu lat.
72 proc. internautów wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, a największy odsetek internautów stanowią ludzie w wieku 25-39 lat (39 proc. wszystkich korzystających z sieci). 29 proc. to osoby w wieku 15-24 lata, a 27 proc. - ludzie w wieku 40-59 lat.
Najmniejszą grupą są seniorzy: wśród osób w wieku 60+ z Internetu korzysta tylko 5 proc. - Przez ostanie lata odsetek seniorów internautów nie przekraczał 3 proc. Obecnie jest to 5 proc. Choć jest to cały czas odsetek niewielki, to warto zauważyć, że na przestrzeni ostatnich pieciu lat dynamika wzrostu udziału seniorów wśród internautów była wyższa niż dynamika wzrostu korzystania z Internetu w całej populacji - komentuje Kuba Antoszewski, PR manager w MillwardBrown SMG/KRC, firmie, która przeprowadza badania NetTrack.
Jak wynika z badań podanych wczoraj przez dom sprzedaży reklam w kanałach tematycznych AtMedia, coraz więcej czasu w sieci spędzają też najmłodsi internauci, niebadani przez NetTrack. - Obecnie co ósmy polski internauta ma między 7 a 14 lat - mówi Tomasz Rakowski z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.
W grupie dzieci w tym wieku czas spędzany w Internecie wynosi już 11,5 godziny miesięcznie. Więcej czasu w sieci spędzają dziewczynki (14 godzin) niż chłopcy (8 godzin). - Dla tej grupy wiekowej Internet jest drugim medium po telewizji. W dodatku dziecko, jeśli już zacznie korzystać z sieci, szybko staje się tzw. heavy-userem (osobą chętnie i często korzystającą z tego medium, przynajmniej kilka razy w tygodniu - red.) - mówił Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w AtMedia. Wśród dzieci w wieku 7-14 lat tzw. heavy-userzy stanowią 82 proc.