Reklama
Rozwiń

Więcej starszych osób korzysta z sieci

Przybywa seniorów korzystających z internetu. Z kolei najmłodsi internauci spędzają przed komputerem już ponad 11 godzin w miesiącu.

Publikacja: 19.04.2011 15:46

Więcej starszych osób korzysta z sieci

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Jak wynika z najnowszych badań NetTrack, od grudnia do lutego w Polsce z Internetu korzystało 54,2 proc. Polaków, czyli 16,3 mln osób. 47,8 proc. korzysta z sieci dłużej niż od pięciu lat, a 25,7 proc. - od trzech do pięciu lat.

72 proc. internautów wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, a największy odsetek internautów stanowią ludzie w wieku 25-39 lat (39 proc. wszystkich korzystających z sieci). 29 proc. to osoby w wieku 15-24 lata, a 27 proc. - ludzie w wieku 40-59 lat.

Najmniejszą grupą są seniorzy: wśród osób w wieku 60+ z Internetu korzysta tylko 5 proc. - Przez ostanie lata odsetek seniorów internautów nie przekraczał 3 proc. Obecnie jest to 5 proc. Choć jest to cały czas odsetek niewielki, to warto zauważyć, że na przestrzeni ostatnich pieciu lat dynamika wzrostu udziału seniorów wśród internautów była wyższa niż dynamika wzrostu korzystania z Internetu w całej populacji - komentuje Kuba Antoszewski, PR manager w MillwardBrown SMG/KRC, firmie, która przeprowadza badania NetTrack.

Jak wynika z badań podanych wczoraj przez dom sprzedaży reklam w kanałach tematycznych AtMedia, coraz więcej czasu w sieci spędzają też najmłodsi internauci, niebadani przez NetTrack. - Obecnie co ósmy polski internauta ma między 7 a 14 lat - mówi Tomasz Rakowski z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.

W grupie dzieci w tym wieku czas spędzany w Internecie wynosi już 11,5 godziny miesięcznie. Więcej czasu w sieci spędzają dziewczynki (14 godzin) niż chłopcy (8 godzin). - Dla tej grupy wiekowej Internet jest drugim medium po telewizji. W dodatku dziecko, jeśli już zacznie korzystać z sieci, szybko staje się tzw. heavy-userem (osobą chętnie i często korzystającą z tego medium, przynajmniej kilka razy w tygodniu - red.) - mówił Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w AtMedia. Wśród dzieci w wieku 7-14 lat tzw. heavy-userzy stanowią 82 proc.

Jak wynika z raportu powstałego w oparciu o badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) i dane Megapanelu PBI/Gemius, 80 proc. dzieci w wieku 7-14 lat gra w sieci w gry, trzy czwarte wchodzi na portale społecznościowe, a ponad dwie trzecie odwiedza witryny wideo (żeby oglądać teledyski i bajki). Codziennie po Internecie surfuje aż 62 proc. dzieci w wieku 10-14 lat, 35 proc. maluchów w wieku 7-9 lat oraz 23 proc. dzieci między 3 i 6 rokiem życia (w ich przypadku ankiety IIBR wypełniali rodzice).

Jak wynika z najnowszych badań NetTrack, od grudnia do lutego w Polsce z Internetu korzystało 54,2 proc. Polaków, czyli 16,3 mln osób. 47,8 proc. korzysta z sieci dłużej niż od pięciu lat, a 25,7 proc. - od trzech do pięciu lat.

72 proc. internautów wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, a największy odsetek internautów stanowią ludzie w wieku 25-39 lat (39 proc. wszystkich korzystających z sieci). 29 proc. to osoby w wieku 15-24 lata, a 27 proc. - ludzie w wieku 40-59 lat.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji