Więcej starszych osób korzysta z sieci

Przybywa seniorów korzystających z internetu. Z kolei najmłodsi internauci spędzają przed komputerem już ponad 11 godzin w miesiącu.

Publikacja: 19.04.2011 15:46

Więcej starszych osób korzysta z sieci

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Jak wynika z najnowszych badań NetTrack, od grudnia do lutego w Polsce z Internetu korzystało 54,2 proc. Polaków, czyli 16,3 mln osób. 47,8 proc. korzysta z sieci dłużej niż od pięciu lat, a 25,7 proc. - od trzech do pięciu lat.

72 proc. internautów wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, a największy odsetek internautów stanowią ludzie w wieku 25-39 lat (39 proc. wszystkich korzystających z sieci). 29 proc. to osoby w wieku 15-24 lata, a 27 proc. - ludzie w wieku 40-59 lat.

Najmniejszą grupą są seniorzy: wśród osób w wieku 60+ z Internetu korzysta tylko 5 proc. - Przez ostanie lata odsetek seniorów internautów nie przekraczał 3 proc. Obecnie jest to 5 proc. Choć jest to cały czas odsetek niewielki, to warto zauważyć, że na przestrzeni ostatnich pieciu lat dynamika wzrostu udziału seniorów wśród internautów była wyższa niż dynamika wzrostu korzystania z Internetu w całej populacji - komentuje Kuba Antoszewski, PR manager w MillwardBrown SMG/KRC, firmie, która przeprowadza badania NetTrack.

Jak wynika z badań podanych wczoraj przez dom sprzedaży reklam w kanałach tematycznych AtMedia, coraz więcej czasu w sieci spędzają też najmłodsi internauci, niebadani przez NetTrack. - Obecnie co ósmy polski internauta ma między 7 a 14 lat - mówi Tomasz Rakowski z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.

W grupie dzieci w tym wieku czas spędzany w Internecie wynosi już 11,5 godziny miesięcznie. Więcej czasu w sieci spędzają dziewczynki (14 godzin) niż chłopcy (8 godzin). - Dla tej grupy wiekowej Internet jest drugim medium po telewizji. W dodatku dziecko, jeśli już zacznie korzystać z sieci, szybko staje się tzw. heavy-userem (osobą chętnie i często korzystającą z tego medium, przynajmniej kilka razy w tygodniu - red.) - mówił Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w AtMedia. Wśród dzieci w wieku 7-14 lat tzw. heavy-userzy stanowią 82 proc.

Jak wynika z raportu powstałego w oparciu o badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) i dane Megapanelu PBI/Gemius, 80 proc. dzieci w wieku 7-14 lat gra w sieci w gry, trzy czwarte wchodzi na portale społecznościowe, a ponad dwie trzecie odwiedza witryny wideo (żeby oglądać teledyski i bajki). Codziennie po Internecie surfuje aż 62 proc. dzieci w wieku 10-14 lat, 35 proc. maluchów w wieku 7-9 lat oraz 23 proc. dzieci między 3 i 6 rokiem życia (w ich przypadku ankiety IIBR wypełniali rodzice).

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem