Grupa Nokaut prowadząca internetową porównywarkę cen Nokaut (druga pod względem popularności po Ceneo) chce uruchomić platformę e-commerce. – Spora część naszych klientów, po przekierowaniu do interesującego ich sklepu, rezygnowała z zakupów. Nie chcieli oni po raz kolejny rejestrować się i ujawniać numeru swojej karty kredytowej. Nie mieli zaufania do sprzedawcy – tłumaczy Wojciech Czernecki, prezes technologicznej spółki. – Dlatego chcemy uruchomić platformę handlową, by mogli robić zakupy za naszym pośrednictwem, unikając tych trudności – dodaje.

Deklaruje, że grupa Nokaut nie zamierza samodzielnie sprzedawać towarów ani zajmować się ich wysyłką. – Będziemy jedynie pośrednikiem pomiędzy kupującym a sprzedającym – wyjaśnia. Nie zdradza, ile sklepów ma do końca roku znaleźć się na tworzonej platformie. – Ten rok poświęcimy na jej budowę. Na pierwsze poważne przychody liczymy dopiero w 2013 r. – twierdzi.

Inwestycja, podobnie jak planowany jeszcze w tym kwartale zakup porównywarki Skąpiec.pl, będzie finansowana z planowanej emisji akcji. Grupa Nokaut wznowiła przygotowania do debiutu na GPW zawieszone w grudniu z powodu słabej koniunktury. Zapisy na akcje ruszają 14 lutego.

W 2011 r. Grupa Nokaut miała 8,14 mln zł przychodów i 2,1 mln zł zysku netto (1,52 mln zł). Prognoza na ten rok uwzględniająca przejęcia mówi o wzroście sprzedaży do prawie 22 mln zł i 7 mln zł zysku netto.