Reklama
Rozwiń

TV Biznes w nowej odsłonie

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes

Publikacja: 30.01.2013 11:02

TV Biznes w nowej odsłonie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia.- Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak pieniądze wydawać, towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym - mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego - Marta Lasocka.

Programowo stacja będzie nadawała informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość - lifestylu. – Mamy duże pole do inwigilowania rynku informacji, w tym tych ekonomicznych, zespół Polsatu News to 70 korespondentów lokalnych i pięciu zagranicznych – mówi Henryk Sobierajski.

W tygodniu newsy, w weekend lifestyle

Stacja będzie co godzinę podawała bieżące informacje biznesowe oraz relacjonowała zamkniecie sesji na GPW i otwarcie giełdy nowojorskiej. O 20:00 podsumuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze dnia. W weekendy będzie nadawała programy lifestylowe. – Podróżnicze, ale także takie, które podpowiedzą, jak założyć biznes i zostać przedsiębiorcą, prezentujące historie wielkich marek, sławnych ludzi biznesu oraz banków inwestycyjnych – mówi Marka Lasocka.

Od poniedziałku do czwartku o godz. 20 nadawany będzie prowadzony przez Wojciecha Szeląga (na zdjęciu) oraz Ernesta Bodziucha program „Ekonomiści kontra politycy", w którym ekonomiści będą recenzować najnowsze pomysły i propozycje polityków. W ramówce znajdzie się też m.in. miejsce na poradniczy program „Nie daj się fiskusowi" Przemysława Talkowskiego i „Państwo w państwie", gdzie piętnowane będą przypadki nadużywania prawa przeciwko przedsiębiorcom.

Wieczorami pokazywane będą informacje publicystyczne, co zdaniem Henryka Sobierajskiego, pozwoli dotrzeć z nimi do często zapracowanych w ciągu dnia ekonomistów, inwestorów, maklerów i przedsiębiorców. – To prawda, trudno do nich dotrzeć, ale telewizor jest włączony często w wielu instytucjach, więc to nie jest tak, że ta grupa ogląda telewizję wyłącznie w godzinach wieczornych – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Z biznesowego punktu widzenia kanał nie jest, jak na skalę działania Polsatu, wielkim przedsięwzięciem. W ciągu maksymalnie dwóch lat grupa liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób. – Rozwijanie portfolio o takie projekty to jednak sposób na obronę pozycji rynkowej. Jeśli osiągnie 0,1 proc. udział w rynku, co tysięczny widz zostanie przy tej grupie telewizyjnej – zauważa Stachowiak.

Prestiżowe wizytówki

Kanał zostanie zakodowany z uwagi na ograniczone terytorialnie prawa do programów lifestylowych, ale pozostanie bezpłatny i ma utrzymać obecny zasięg (obecnie dociera do połowy gospodarstw w kraju). W ciągu maksymalnie dwóch lat Polsat liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób.

Jak podał Maciej Stec, spółka Media Biznes, do której należy stacja, ma EBITDA ( zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją - red.) zbliżoną do zera.

Polsat Biznes ma już na polskim rynku konkurencję – TVN CNBC produkowany przez Grupę TVN (w 2012 miał 0,06 proc. udziałów w rynku, czyli średnio 3,34 tys. widzów).  Zdaniem Henryka Sobierajskiego na rynku jest jednak miejsce na dwie takie stacje. - Kiedy pięć lat temu zakładałem Polsat News, ktoś powiedział, że na rynku są już cztery stacje informacyjne i że na kolejną nie będzie miejsca. Dziś kanał jest rentowny  - mówi Henryk Sobierajski.

Duzi nadawcy wszędzie na świecie swoje kanały biznesowe traktują jako prestiżowe wizytówki. Kanał biznesowy CNBC ma NBC Universal, Fox ma Fox Business Network, istnieje też Bloomberg Television, a w Australii można oglądać Sky News Business Channel.

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia.- Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak pieniądze wydawać, towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym - mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego - Marta Lasocka.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji