TV Biznes w nowej odsłonie

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes

Publikacja: 30.01.2013 11:02

TV Biznes w nowej odsłonie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia.- Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak pieniądze wydawać, towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym - mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego - Marta Lasocka.

Programowo stacja będzie nadawała informacje z trzech obszarów: informacji, publicystyki i – to nowość - lifestylu. – Mamy duże pole do inwigilowania rynku informacji, w tym tych ekonomicznych, zespół Polsatu News to 70 korespondentów lokalnych i pięciu zagranicznych – mówi Henryk Sobierajski.

W tygodniu newsy, w weekend lifestyle

Stacja będzie co godzinę podawała bieżące informacje biznesowe oraz relacjonowała zamkniecie sesji na GPW i otwarcie giełdy nowojorskiej. O 20:00 podsumuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze dnia. W weekendy będzie nadawała programy lifestylowe. – Podróżnicze, ale także takie, które podpowiedzą, jak założyć biznes i zostać przedsiębiorcą, prezentujące historie wielkich marek, sławnych ludzi biznesu oraz banków inwestycyjnych – mówi Marka Lasocka.

Od poniedziałku do czwartku o godz. 20 nadawany będzie prowadzony przez Wojciecha Szeląga (na zdjęciu) oraz Ernesta Bodziucha program „Ekonomiści kontra politycy", w którym ekonomiści będą recenzować najnowsze pomysły i propozycje polityków. W ramówce znajdzie się też m.in. miejsce na poradniczy program „Nie daj się fiskusowi" Przemysława Talkowskiego i „Państwo w państwie", gdzie piętnowane będą przypadki nadużywania prawa przeciwko przedsiębiorcom.

Wieczorami pokazywane będą informacje publicystyczne, co zdaniem Henryka Sobierajskiego, pozwoli dotrzeć z nimi do często zapracowanych w ciągu dnia ekonomistów, inwestorów, maklerów i przedsiębiorców. – To prawda, trudno do nich dotrzeć, ale telewizor jest włączony często w wielu instytucjach, więc to nie jest tak, że ta grupa ogląda telewizję wyłącznie w godzinach wieczornych – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Z biznesowego punktu widzenia kanał nie jest, jak na skalę działania Polsatu, wielkim przedsięwzięciem. W ciągu maksymalnie dwóch lat grupa liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób. – Rozwijanie portfolio o takie projekty to jednak sposób na obronę pozycji rynkowej. Jeśli osiągnie 0,1 proc. udział w rynku, co tysięczny widz zostanie przy tej grupie telewizyjnej – zauważa Stachowiak.

Prestiżowe wizytówki

Kanał zostanie zakodowany z uwagi na ograniczone terytorialnie prawa do programów lifestylowych, ale pozostanie bezpłatny i ma utrzymać obecny zasięg (obecnie dociera do połowy gospodarstw w kraju). W ciągu maksymalnie dwóch lat Polsat liczy, że osiągnie udział w rynku na poziomie 0,1 proc. W grudniu 2012 roku udział TV Biznes w ogólnopolskiej widowni według Nielsen Audience Measurement wynosił 0,04 proc., a jego średnia widownia wynosiła 2,94 tys. osób.

Jak podał Maciej Stec, spółka Media Biznes, do której należy stacja, ma EBITDA ( zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją - red.) zbliżoną do zera.

Polsat Biznes ma już na polskim rynku konkurencję – TVN CNBC produkowany przez Grupę TVN (w 2012 miał 0,06 proc. udziałów w rynku, czyli średnio 3,34 tys. widzów).  Zdaniem Henryka Sobierajskiego na rynku jest jednak miejsce na dwie takie stacje. - Kiedy pięć lat temu zakładałem Polsat News, ktoś powiedział, że na rynku są już cztery stacje informacyjne i że na kolejną nie będzie miejsca. Dziś kanał jest rentowny  - mówi Henryk Sobierajski.

Duzi nadawcy wszędzie na świecie swoje kanały biznesowe traktują jako prestiżowe wizytówki. Kanał biznesowy CNBC ma NBC Universal, Fox ma Fox Business Network, istnieje też Bloomberg Television, a w Australii można oglądać Sky News Business Channel.

18 lutego stacja startuje z nową oprawą graficzną i programową, pod nową nazwą Polsat Biznes. Ma być przewodnikiem po biznesowym stylu życia.- Poszerzymy formułę tego kanału. Chcemy m.in. mówić więcej o tym, jak pieniądze wydawać, towarzyszyć ludziom biznesu nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym - mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski, szef Polsat News, p.o. redaktora naczelnego - Marta Lasocka.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”