Reklama
Rozwiń

Nowe centrum danych Comarchu

Aplikacje krakowskiej spółki pomogą w zarządzaniu sklepami francuskiej sieci handlowej Printemps.

Publikacja: 16.07.2013 23:20

Ważna część biznesu

Ważna część biznesu

Foto: Rzeczpospolita

Comarch chce zwiększać przychody ze świadczenia usług outsourcingu IT. Wymaga to rozbudowy zasobów informatycznych, w tym centrów przetwarzania danych (data center).

Kierowana przez Janusza Filipiaka firma zdecydowała, że rozbuduje centrum przetwarzania danych w Krakowie. Będzie zlokalizowane w nowym obiekcie biurowym, którego budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku. Comarch rozpisał już stosowny przetarg. Budynek o pow. 11,7 tys. mkw. zlokalizowany będzie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Krakowie. Inwestycja ma się zakończyć w 2015 r. Jej koszt szacowany jest na 50–60 mln zł.

Wiosną spółka uruchomiła także data center w niemieckim Dreźnie. Kosztowało 12 mln euro. Była to największa inwestycja infrastrukturalna krakowskiej firmy za granicą. Drezdeński obiekt stał się trzecim, po warszawskim i krakowskim, centrum przetwarzania danych w grupie Comarch.

Firma dzierżawi też data center w niemieckim Frankfurcie nad Menem. Ma umowy z operatorami tego typu obiektów we francuskim Lille (docelowo planuje budowę własnego obiektu w tym mieście, ma już kupioną stosowną nieruchomość), Londynie i Luksemburgu. Korzysta też z data center w Chicago i Columbus (USA).

Być może wkrótce Comarch będzie też musiał odmrozić plany budowy data center we Francji, która obok Niemiec jest jednym z dwóch głównych kierunków ekspansji zagranicznej polskiej firmy. Jest ona obecna na tym rynku od 2005 r., kiedy to nawiązała współpracę z Bouygues Telecom – jednym z większych operatorów telekomunikacyjnych. Comarch szuka też firm do przejęcia, które pomogłyby w mocniejszym wejściu na ten rynek.

Reklama
Reklama

Polska spółka pochwaliła się wczoraj zdobyciem nowego klienta nad Sekwaną. Podpisała umowę na wdrożenie autorskiego systemu do zarządzania (ERP) w trzech placówkach handlowych (w Tours, Caen i w Breście) należących do francuskiej grupy Printemps. Wartość umowy nie została ujawniona.

Nowy klient polskiej spółki prowadzi sieć dużych galerii handlowych zajmujących się dystrybucją produktów wiodących marek ze świata mody, artykułów luksusowych i kosmetyków. Pod marką Printemps działa obecnie 21 sklepów w całej Francji, w tym przy bulwarze Haussmann w Paryżu.

Comarch chce zwiększać przychody ze świadczenia usług outsourcingu IT. Wymaga to rozbudowy zasobów informatycznych, w tym centrów przetwarzania danych (data center).

Kierowana przez Janusza Filipiaka firma zdecydowała, że rozbuduje centrum przetwarzania danych w Krakowie. Będzie zlokalizowane w nowym obiekcie biurowym, którego budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku. Comarch rozpisał już stosowny przetarg. Budynek o pow. 11,7 tys. mkw. zlokalizowany będzie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Krakowie. Inwestycja ma się zakończyć w 2015 r. Jej koszt szacowany jest na 50–60 mln zł.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama