Mundial był hitem od początku do finału

Podczas meczu Niemcy – Argentyna na świecie widzów było ponad 900 mln. W Niemczech padł wtedy rekord: 42 mln widzów.

Publikacja: 17.07.2014 08:02

Mundial był hitem od początku do finału

Foto: Bloomberg

Jak oszacowała zrzeszająca brokerów reklamowych obsługujących radio i telewizję organizacja EGTA, tegoroczny finał mistrzostw świata w Brazylii mógł pobić widownię pucharowych rozgrywek Hiszpania – Holandia sprzed czterech lat. Wynosiła ona wtedy 909 mln osób.

– Już mecze fazy grupowej w wielu krajach, w tym w Belgii i w USA, ustanowiły rekordy oglądalności. Faza pucharowa okazała się równie popularna. W wielu krajach, w tym w Niemczech i Belgii, wyniki były najlepsze w historii – podali analitycy.

Rozgrywkę Belgów z Amerykanami oglądało 5,5 mln widzów, czyli 85 proc. wszystkich siedzących wtedy w Belgii przez telewizorami.

Historyczny rekord pobity został w Holandii: półfinałowy mecz z Argentyną śledziło tam w domu lub pubie 12,4 mln osób. Mecz miał prawie 90 proc. udziału w rynku.

Mundial zawładnął jednak duszami widzów przede wszystkim w krajach, których reprezentacje walczyły o puchar.

Rekordowa widownia niemiecka podczas finału – 41,9 mln osób – stanowiła 86,3 proc. wszystkich osób oglądających telewizję w tym czasie.

W Argentynie mecz finałowy miał 63,7 proc. udziału w widowni telewizyjnej.

Mistrzostwa świata pokazały, jak bardzo popularny jest tzw. drugi ekran. Półfinałowe zwycięstwo Niemców z Brazylią oglądało online rekordowe 8,4 mln widzów w Europie i na Bliskim Wschodzie – podaje EGTA.

Jak szacuje ta organizacja, bardzo możliwe jest, że w tym roku finał mundialu mogło obejrzeć jeszcze więcej widzów niż cztery lata temu, gdy o puchar walczyli Hiszpanie z Holendrami, czyli ponad 909 mln ludzi. Ostatecznych danych jeszcze nie ma.

W Polsce – mimo że nasza reprezentacja nie pojechała na finały, brazylijski mundial także wypadł frekwencyjnie bardzo dobrze. Jak policzyła firma Nielsen Audience Measurement, w grupie widzów powyżej czwartego roku życia średnia widownia meczów w TVP 1 i TVP 2 wyniosła 2,97 mln. Żeby obejrzeć finał, przed TVP 1 i TVP Sport zasiadło 10,49 mln osób. Cztery lata temu finał w RPA oglądało 8,8 mln osób.

Transmisje 64 meczów przez portal Sport.tvp.pl miały 5,5 mln odtworzeń. Mecz finałowy był odtwarzany 457 tys. razy.

Z aplikacji „Brazylia 2014" na platformie hybrydowej TVP skorzystało ponad 645 tys. osób. Liczba odsłon wyniosła tam prawie 37 mln.

Jak oszacowała zrzeszająca brokerów reklamowych obsługujących radio i telewizję organizacja EGTA, tegoroczny finał mistrzostw świata w Brazylii mógł pobić widownię pucharowych rozgrywek Hiszpania – Holandia sprzed czterech lat. Wynosiła ona wtedy 909 mln osób.

– Już mecze fazy grupowej w wielu krajach, w tym w Belgii i w USA, ustanowiły rekordy oglądalności. Faza pucharowa okazała się równie popularna. W wielu krajach, w tym w Niemczech i Belgii, wyniki były najlepsze w historii – podali analitycy.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie