Reklama
Rozwiń
Reklama

Mundial był hitem od początku do finału

Podczas meczu Niemcy – Argentyna na świecie widzów było ponad 900 mln. W Niemczech padł wtedy rekord: 42 mln widzów.

Publikacja: 17.07.2014 08:02

Mundial był hitem od początku do finału

Foto: Bloomberg

Jak oszacowała zrzeszająca brokerów reklamowych obsługujących radio i telewizję organizacja EGTA, tegoroczny finał mistrzostw świata w Brazylii mógł pobić widownię pucharowych rozgrywek Hiszpania – Holandia sprzed czterech lat. Wynosiła ona wtedy 909 mln osób.

– Już mecze fazy grupowej w wielu krajach, w tym w Belgii i w USA, ustanowiły rekordy oglądalności. Faza pucharowa okazała się równie popularna. W wielu krajach, w tym w Niemczech i Belgii, wyniki były najlepsze w historii – podali analitycy.

Rozgrywkę Belgów z Amerykanami oglądało 5,5 mln widzów, czyli 85 proc. wszystkich siedzących wtedy w Belgii przez telewizorami.

Historyczny rekord pobity został w Holandii: półfinałowy mecz z Argentyną śledziło tam w domu lub pubie 12,4 mln osób. Mecz miał prawie 90 proc. udziału w rynku.

Mundial zawładnął jednak duszami widzów przede wszystkim w krajach, których reprezentacje walczyły o puchar.

Reklama
Reklama

Rekordowa widownia niemiecka podczas finału – 41,9 mln osób – stanowiła 86,3 proc. wszystkich osób oglądających telewizję w tym czasie.

W Argentynie mecz finałowy miał 63,7 proc. udziału w widowni telewizyjnej.

Mistrzostwa świata pokazały, jak bardzo popularny jest tzw. drugi ekran. Półfinałowe zwycięstwo Niemców z Brazylią oglądało online rekordowe 8,4 mln widzów w Europie i na Bliskim Wschodzie – podaje EGTA.

Jak szacuje ta organizacja, bardzo możliwe jest, że w tym roku finał mundialu mogło obejrzeć jeszcze więcej widzów niż cztery lata temu, gdy o puchar walczyli Hiszpanie z Holendrami, czyli ponad 909 mln ludzi. Ostatecznych danych jeszcze nie ma.

W Polsce – mimo że nasza reprezentacja nie pojechała na finały, brazylijski mundial także wypadł frekwencyjnie bardzo dobrze. Jak policzyła firma Nielsen Audience Measurement, w grupie widzów powyżej czwartego roku życia średnia widownia meczów w TVP 1 i TVP 2 wyniosła 2,97 mln. Żeby obejrzeć finał, przed TVP 1 i TVP Sport zasiadło 10,49 mln osób. Cztery lata temu finał w RPA oglądało 8,8 mln osób.

Transmisje 64 meczów przez portal Sport.tvp.pl miały 5,5 mln odtworzeń. Mecz finałowy był odtwarzany 457 tys. razy.

Reklama
Reklama

Z aplikacji „Brazylia 2014" na platformie hybrydowej TVP skorzystało ponad 645 tys. osób. Liczba odsłon wyniosła tam prawie 37 mln.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama