Reklama
Rozwiń

Polska w internetowym ogonie Europy

Wydatki na reklamę w sieci w Polsce rosną wolniej niż w całej Europie i prawie najwolniej ze wszystkich państw. Nasz rynek plasuje się też poza czołówką.

Aktualizacja: 23.05.2015 17:48 Publikacja: 23.05.2015 15:15

Polska w internetowym ogonie Europy

Foto: Bloomberg

Wydatki na reklamę w sieci w Polsce rosną wolniej niż w całej Europie i prawie najwolniej ze wszystkich państw. Nasz rynek plasuje się też poza czołówką.

Jak podliczyła organizacja IAB Europe, w ciągu pięciu lat wartość wydatków na reklamę w sieci w Europie podwoiła się dzięki dwucyfrowym wzrostom każdego roku i dobiła do 30,7 mld euro. –Nawet najbardziej dojrzałym rynkom europejskim udaje się utrzymywać dwucyfrowy wzrost wydatków na reklamę internetową, co wskazuje na ekonomiczną żywotność tego sektora – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą w firmie IHS Technology, autor badania, które zaprezentowano na zakończonej w ubiegłym tygodniu konferencji Interact w Berlinie.

Z podsumowania organizacji IAB Europe wynika, że w ubiegłym roku rynek reklamy internetowej wzrósł na naszym kontynencie o 11,6 proc. Cały rynek reklamy rósł w tym czasie znacznie wolniej, bo tylko o 1,8 proc., a gdyby odjąć od niego reklamę internetową, w ogóle by nie wzrósł (jego wartość byłaby mniejsza niż rok wcześniej o 1,6 proc.). Największymi rynkami europejskimi pod względem wydatków na Internet były w ubiegłym roku Wielka Brytania ( 8,9 mld euro), Niemcy (5,4 mld euro), Francja (3,7 mld euro), Włochy (1,9 mld euro) oraz Rosja (1,8 mld euro). Polska plasuje się poza pierwszą dziesiątką. Byliśmy też jednym z krajów o najniższym wzroście reklamy online (7,8 proc.). Wolniej niż u nas nakłady na reklamę w sieci rosły tylko w Czechach, Francji i Rumunii.

Najszybciej rosły nakłady na reklamę online w Słowenii (o 43,1 proc.), Irlandii (33,3 proc.) oraz na Białorusi (32,8 proc.).

Z wpływami na poziomie 30,7 mld euro Internet był w ubiegłym roku drugim co do wielkości medium reklamowym po telewizji ( 33,5 mld euro). Dopiero za nim plasowała się prasa z wpływami reklamowymi na poziomie 26,8 mld euro.

Reklama
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama