Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe pomysły wydawców na rosnące przychody

Kilku dużych wydawców amerykańskich gazet rozważa połączenie sił i wspólną sprzedaż reklam. W Wielkiej Brytanii właściciele gazet wydadzą natomiast 3 mln funtów na kampanię przekonującą do prasy.

Aktualizacja: 14.09.2015 16:47 Publikacja: 14.09.2015 16:36

Nowe pomysły wydawców na rosnące przychody

Foto: Bloomberg

Do powołania nowej spółki, która sprzedawałaby reklamy największym reklamodawcom na w 30 najwiekszych miastach USA przymierzają się według doniesień amerykańskich mediów tacy giganci, jak Gannett (wydawca największego amerykańskiego dziennika „USA Today" i całego wachlarza tytułów lokalnych), Advance Publications (lokalne tytuły prasowe, magazyny life stylowe oraz biznesowe), Hearst Corp. (m.i. „Esquire", „Elle" i „Harper's Bazaar") McClatchy Newspapers (gazety lokalne) i Tribune Co. (m.in. „Los Angeles Time", „Chicago Tribune" i „Baltimore Sun"). Informację podał portal MarketWatch, ale wydawcy nie chcą jej na razie komentować. Według informacji MarketWatch rozmowy są na razie na wstępnym etapie. Zaletą powołania nowej wspólnej firmy miałoby być przede wszystkim obniżenie zatrudnienia – obecnie o reklamy rywalizuje na rynku nawet 200 specjalistów z wymienionych pięciu firm. Gdyby powstała wspólna firma reklamowa reprezentująca wszystkie te tytuły na szczeblu krajowym, zatrudniałaby nie więcej niż 50 osób – podaje amerykański portal, przypominając, że w USA powstały już wcześniej inne wpólne reklamowe inicjatywy łączące wydawców ponad podziałami. Są to MediaWorks Publisher Consortium i Newspaper National Network.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama