Do powołania nowej spółki, która sprzedawałaby reklamy największym reklamodawcom na w 30 najwiekszych miastach USA przymierzają się według doniesień amerykańskich mediów tacy giganci, jak Gannett (wydawca największego amerykańskiego dziennika „USA Today" i całego wachlarza tytułów lokalnych), Advance Publications (lokalne tytuły prasowe, magazyny life stylowe oraz biznesowe), Hearst Corp. (m.i. „Esquire", „Elle" i „Harper's Bazaar") McClatchy Newspapers (gazety lokalne) i Tribune Co. (m.in. „Los Angeles Time", „Chicago Tribune" i „Baltimore Sun"). Informację podał portal MarketWatch, ale wydawcy nie chcą jej na razie komentować. Według informacji MarketWatch rozmowy są na razie na wstępnym etapie. Zaletą powołania nowej wspólnej firmy miałoby być przede wszystkim obniżenie zatrudnienia – obecnie o reklamy rywalizuje na rynku nawet 200 specjalistów z wymienionych pięciu firm. Gdyby powstała wspólna firma reklamowa reprezentująca wszystkie te tytuły na szczeblu krajowym, zatrudniałaby nie więcej niż 50 osób – podaje amerykański portal, przypominając, że w USA powstały już wcześniej inne wpólne reklamowe inicjatywy łączące wydawców ponad podziałami. Są to MediaWorks Publisher Consortium i Newspaper National Network.