Jak pokazują statystyki, najczęściej korzystają z niej firmy, które wytwarzają nowe technologie, startupy, uniwersytety, ale także blogerzy i youtuberzy.

Domena .tech została wprowadzona na rynek w sierpniu 2015 r. Należy do grupy rozszerzeń zwanych nTLD (nowe domeny funkcjonalne). Powstała w odpowiedzi na brak dużego wyboru nazw w najpopularniejszych domenach (na świecie - .com, w Polsce - .pl). Drugim powodem jest chęć odróżnienia się danego serwisu od konkurencji. Chodzi o to, żeby użytkownicy internetu w szybki i łatwy sposób mieli do niego dostęp.

Od tamtego czasu na świecie zarejestrowano już ponad 141 tys. takich domen. W Polsce jest ich już 936. Domenę .tech zarejestrowano już w 169 krajach. Najczęściej takie rozszerzenie wybierają Amerykanie, Europejczycy, Japończycy i Australijczycy. – Liczba rejestracji domen .tech wskazuje, że na rynku była duża luka, którą udało się wypełnić dopiero w zeszłym roku – mówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Blogerzy, youtuberzy, uniwersyteckie hackatony, placówki edukacyjne, internetowe serwisy informacyjne to tylko niektóre przykłady grup lub instytucji, które chciały zdecydowanie zaznaczyć swój profil działalności – dodaje.