Wpływy Polsatu z reklam na Euro już wyższe od zakładanych

Całkowite przychody reklamowe z Euro 2016 już sięgnęły w Polsacie 23 mln zł. W TVP - „tylko" 9,6 mln zł. Wpływy z reklam wokół meczu Polska-Szwajcaria Polsat miał ponad trzykrotnie wyższe niż TVP. I jeszcze wzrosną przy meczu z Portugalczykami.

Aktualizacja: 28.06.2016 08:10 Publikacja: 28.06.2016 07:35

Wpływy Polsatu z reklam na Euro już wyższe od zakładanych

Foto: 123rf.com

Najwięcej jak dotąd na telewizyjne reklamy wokół relacji z mistrzostw Euro 2016 (bez sponsoringu) wydał operator telekomunikacyjny Orange – 2,74 mln zł – policzyli eksperci agencji SMG Polska. Za nim uplasowało się Pepsico z przychodami na poziomie 2,53 mln zł, kolejne były Grupa Żywiec (2,4 mln), Polkomtel (2,24 mln zł) i Media Saturn (2,11 mln zł).

Choć to w TVP1 więcej widzów obejrzało ostatni emocjonujący mecz polskiej reprezentacji, (6,58 mln widzów vs. 4,5 mln w Polsacie) na poziomie reklamowym zwycięzcą jest Polsat, który podniósł ceny reklam przy rozgrywkach w fazie pucharowej. - Sobotni mecz mógł przynieść Polsatowi 3,88mln zł netto, czyli ponad 0,5 mln zł więcej niż przy ostatnim meczu grupowym. Już wiadomo, że przy kolejnym meczu - z Portugalią ceny wzrosną jeszcze bardziej. Takie posunięcie może świadczyć o dużym zainteresowaniu reklamodawców. Jeżeli wypełnienie bloków reklamowych będzie na podobnym poziomie jak w ostatnich meczach, Polsat może osiągnąć wpływy bliskie 5 mln zł –ocenia Paweł Bronisz, menedżer ds. kampanii wielkoekranowych w SMG Polska. Za spot reklamowy po I połowie meczu z Portugalią według cennika w Polsacie zapłacić trzeba 158,4 tys. zł, podczas gdy przy meczu ze Szwajcarią analogiczna stawka wynosiła jeszcze 93,7 tys. zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie