IHS zaprezentowało nowe dane na ruszającym dzisiaj w Warszawie europejskim Kongresie Kablarzy. Liczba klientów kablówek wzrosła rok do roku o 1,5 proc. i wynosiła na koniec 2015 r. 65,99 mln, w tym klientów usług telewizyjnych (łącznie z VoD) było 56,50 mln (wzrost o 0,3 proc. r/r), telefonii: 26,77 mln, a dostępu do Internetu szerokopasmowego: 34,15 mln (wzrost 7,5 proc. r/r).

Ponad połowa abonentów sieci kablowych na kontynencie – 61,2 proc. – korzysta już wyłącznie z usług cyfrowych i to ta część klientów odpowiada za 77 proc. wszystkich wpływów kablarzy. Liczba abonentów telewizji analogowej skurczyła się rok do roku o 10,5 proc. do niecałych 22 mln. – Te dane pokazują, że sektora jest w dobrej kondycji, pomimo, a może właśnie z uwagi na nasilającą się konkurencję pomiędzy tradycyjnymi i graczami i usługami OTT. Jesteśmy mistrzami jeśli chodzi o rozwijanie ofert, jakościowych treści oraz użyteczności dla klientów – oceniał Manuel Kohnstamm, szef organizacji Cable Europe.

Ubiegłoroczne wpływy sektora to w połowie przychody z usług telewizyjnych (11,55 mld euro), ale już w 31 proc. – z dostępów do Internetu (7,12 mld euro, jeszcze dziesięć lat temu było to 2,67 mld euro). 18,6 proc. stanowiły przychody z telefonii (4,26 mld euro). Wśród wpływów najszybciej rosły te z dostępu do sieci: r/r zwiększyły się o 10 proc., podczas gdy te z telefonii rosły o 6,9 proc., a z usług telewizyjnych – o 5,5 proc. Te ostatnie wzrost zawdzięczają wzrost głównie rosnącemu zainteresowaniu VoD. Wpływy z VoD operatorów kablowych zwiększyły się w 2015 roku w Europie o 20,14 proc.