IHS: branża kablowa rośnie, głównie dzięki Internetowi

Wpływy operatorów kablowych w Europie wzrosły w 2015 roku o 7,1 proc. do 22,93 mld euro. Połowę z nich stanowiły przychody z usług telewizyjnych, ale najszybciej rosły wpływy ze sprzedawania dostępu do Internetu oraz VoD.

Aktualizacja: 28.06.2016 10:44 Publikacja: 28.06.2016 10:14

IHS: branża kablowa rośnie, głównie dzięki Internetowi

Foto: 123rf.com

IHS zaprezentowało nowe dane na ruszającym dzisiaj w Warszawie europejskim Kongresie Kablarzy. Liczba klientów kablówek wzrosła rok do roku o 1,5 proc. i wynosiła na koniec 2015 r. 65,99 mln, w tym klientów usług telewizyjnych (łącznie z VoD) było 56,50 mln (wzrost o 0,3 proc. r/r), telefonii: 26,77 mln, a dostępu do Internetu szerokopasmowego: 34,15 mln (wzrost 7,5 proc. r/r).

Ponad połowa abonentów sieci kablowych na kontynencie – 61,2 proc. – korzysta już wyłącznie z usług cyfrowych i to ta część klientów odpowiada za 77 proc. wszystkich wpływów kablarzy. Liczba abonentów telewizji analogowej skurczyła się rok do roku o 10,5 proc. do niecałych 22 mln. – Te dane pokazują, że sektora jest w dobrej kondycji, pomimo, a może właśnie z uwagi na nasilającą się konkurencję pomiędzy tradycyjnymi i graczami i usługami OTT. Jesteśmy mistrzami jeśli chodzi o rozwijanie ofert, jakościowych treści oraz użyteczności dla klientów – oceniał Manuel Kohnstamm, szef organizacji Cable Europe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie