Pierwsza trójka największych domów mediowych w Polsce pozostaje taka sama jak rok wcześniej, ale kolejność agencji reklamowych się zmieniła – wynika z najnowszego rankingu domów mediowych międzynarodowej organizacji Recma, która klasyfikuje agencje według obsługiwanych budżetów reklamodawców.

Przetasowania wśród klientów
Liderem zestawienia jest teraz Starcom z budżetami na poziomie 419 mln euro, o 22 proc. wyższymi niż rok wcześniej. To głównie efekt przejęcia od domu mediowego Mindshare największego reklamodawcy radiowego, czyli Aflofarmu, ale także dołączenia do klientów Discovery Media czy producenta słodyczy Storck Polska. W zestawieniu za 2015 rok Starcom plasował się na miejscu trzecim, za domami MEC i MediaCom, które teraz znajdują się – odpowiednio – na drugiej i trzeciej pozycji.
MEC z obsługiwanymi budżetami na poziomie 400 mln euro (spadek rok do roku o 4 proc.) od 2016 r. nie ma wśród klientów m.in. Hasco-Leku (przeszedł do Carat Polska) oraz Nivei (OMD). Trzeci w zestawieniu MediaCom w połowie ubiegłego roku stracił z grona klientów Lidla (na rzecz Havas Media). Ten rok zaczął z kolei na całym świecie, nie tylko w Polsce, już bez budżetu Volkswagena.
Łączne budżety 20 największych sieciowych domów mediowych w Polsce wynosiły 2,87 mld euro i były o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.