Rosną wpływy gwiazd kanałów wideo na YouTubie w Polsce

LifeTube, największa w naszej części Europy sieć partnerska YouTube'a, wypłaciła w tym roku twórcom 15,2 mln zł. To o ponad 40 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Aktualizacja: 19.12.2017 21:47 Publikacja: 19.12.2017 21:40

Rosną wpływy gwiazd kanałów wideo na YouTubie w Polsce

Foto: Bloomberg

LifeTube zrzesza teraz 427 kanałów na YouTubie, o 140 więcej niż rok wcześniej. Nic dziwnego, że wypłaciła im też więcej pieniędzy: 15,2 mln zł, czyli o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zapewnił Łukasz Głombicki, szef komunikacji LifeTube'a, firma jest finansowo na plusie. Pośredniczy między agencjami i domami mediowymi a twórcami w organizowaniu kampanii reklamowych na kanałach YouTube'a. Współpraca z nim czy konkurencyjnymi sieciami opłaca się mniejszym graczom na youtube'owym rynku. Więksi, np. Grupa Abstra (właściciel kilku kanałów na YouTubie, w tym flagowego Abstrachuje TV), która opuściła LifeTube'a z końcem października, wolą już kontaktować się z agencjami bez pośredników.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie