– Przyszłoroczna tendencja nie będzie polegała na obniżaniu cen, ale na dodawaniu kolejnych usług – mówi Piotr Grzybowski, analityk DI BRE. Jego zdaniem w Cyfrowym Polsacie cena najtańszego Pakietu Mini pozostanie bez zmian, droższego Pakietu Familijnego także. Można się natomiast spodziewać kolejnych promocji oferowanych w zamian za podpisanie długotrwałych umów.

– To będzie ostatni rok wzrostu, jeśli chodzi o liczbę klientów. Na koniec 2010 roku nasycenie rynku telewizji płatnej w Polsce będzie w okolicach 80 proc. – mówi Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

Zdaniem analityków w przyszłym roku wzrośnie w platformach cyfrowych średni przychód na jednego abonenta (tzw. ARPU). We wrześniu w platformie cyfrowej „n” wynosił on 56,1 zł, a w Cyfrowym Polsacie od stycznia do września wynosił średnio 8,9 zł dla Pakietu Mini oraz 40,2 zł dla Familijnego.

Według Piotra Grzybowskiego pod koniec przyszłego roku ARPU platformy „n” może wynosić już 64,4 zł. Wolniej będą rosły przychody w Cyfrowym Polsacie. Sobiesław Pająk szacuje, że średnie przyszłoroczne ARPU w Cyfrowym Polsacie wyniesie 42 zł dla Pakietu Familijnego i 9,7 zł dla Mini.