W ciągu całego 2009 roku Cyfrowemu udało się pozyskać 476 tys. nowych abonentów, a w samym grudniu 200 tys.
– Abonentów jest więcej, niż się spodziewałem. Już w trzecim kwartale tempo przyłączania nowych abonentów było wyższe niż po dziewięciu miesiącach, inaczej niż w poprzednich latach w tym samym czasie – komentuje Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.
Wzrostem liczby abonentów pochwaliła się też należąca do TVN i ITI platforma „n”. W 2009 roku pozyskała 300 tys. nowych klientów, a w samym grudniu 80 tys. Na koniec roku było ich 697 tys., a z jej bezabonamentowej Telewizji na Kartę (TnK) korzystało 440 tys. osób.
Wynik „n” na koniec roku był niższy od planów spółki, która jeszcze do niedawna twierdziła, że liczba abonentów sięgnie 766 tys.
– Nie dziwi, że „n” nie zrealizowała prognoz podawanych w marcu, bo po wynikach pozyskiwania klientów w III kwartale widać było, że są one nierealne. My zakładaliśmy, że do końca roku powinno jej się udać pozyskać 700 tys. abonentów. Więcej, niż się spodziewaliśmy, jest natomiast klientów TnK – jednak wynika to prawdopodobnie z promocji, która polegała na dodawaniu dekodera TnK do usługi abonamentowej. Więc może się okazać, że aktywnych użytkowników jest dużo mniej – mówi Leszek Iwaszko, analityk KBC Securities.