O utrzymaniu tego zapisu, po trzykrotnym głosowaniu, postanowił wczorajszy zjazd ZKDP. Sprawa budziła wśród wydawców wielkie emocje.
Zgłoszony przez jedną z komisji Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pomysł zakłada, by każda firma kupująca e-wydania prasy w liczbie powyżej dziewięciu egzemplarzy poświadczała, że kupuje je na użytek swoich pracowników, a nie np. po to, by je bezpłatnie rozdać. Pozostawienie takiego zapisu w regulaminie kontroli poparli wczoraj na zjeździe ZKDP m.in. przedstawiciele Agory i Polityki Spółdzielni Prasy.
Pomysł wciąż ma jednak wielu przeciwników. Za tym, by zweryfikować ten zapis i wymyślić inny sposób kontrolowania sprzedaży e-prenumeraty, optowały m.in. Ruch, eGazety i e-Kiosk. Zwolennicy wprowadzenia obostrzeń twierdzą, że przy obecnych zapisach możliwe jest naginanie przepisów. Przeciwnicy podkreślają jednak, że firmy nie będą chciały składać takich oświadczeń.