Łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych w listopadzie 2009 roku wynosiła 942,3 tys. egz. i spadła tylko minimalnie, bo o 0,6 proc., w porównaniu z sytuacją rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Duże spadki sprzedaży "Wprost", "Przekroju" zrównoważyły wzrosty sprzedaży innych tytułów. Media plannerzy już jakiś czas temu komentowali, że sprzedaż prasy nie będzie spadać w nieskończoność, a tegoroczne wyniki są porównywane z i tak już niższymi wskutek niż w latach poprzednich wynikami sprzedaży z 2008 roku.

Najbardziej - o 16,2 proc. - wzrosła w porównaniu z listopadem 2008 sprzedaż "Tygodnika Powszechnego", którego wynik wynosił 22,1 tys. egz. O 11,6 proc., do 335,2 tys. egz. zwiększyła się też sprzedaż "Tygodnika Angora" publikującego przedruki z polskiej prasy. Wzrosty odnotowały też "Gość Niedzielny" - jego sprzedaż wzrosła o 1,8 proc., do 137,2 tys. egz. - oraz "Gazeta Polska" (wzrost o 1,6 proc. do 25,4 tys. egz.). Oprócz "Wprost" spadek sprzedażowych wyników odnotowały natomiast "Przekrój" (jego wynik obniżył się o 13,7 proc., do 47,1 tys. egz.), "Polityka" (spadek o 9,2 proc., do 137,9 tys. egz.), "Przegląd" (spadek o 7,7 proc., do 21,5 tys. egz.), "Newsweek Polska" (spadek o 3,5 proc., do 113,9 tys. egz.) i "Forum" zamieszczające przedruki z prasy zagranicznej (spadek o 1,2 proc. do 18,5 tys. egz.).