W listopadzie 2009 r. wzrosty liczby użytkowników w porównaniu z październikiem odnotowały porównywarki cen, portale horyzontalne i witryny handlowe - wynika z najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius.
Czołówka pozostała niezmieniona: liczba użytkowników witryny Google.pl przekroczyła w listopadzie 15,6 mln, to o ponad 675 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (Google.com także zyskał w tym samym czasie ponad 600 tys. użytkowników i w listopadzie miał ich już prawie 11 mln).
Coraz więcej użytkowników ma też witryna handlowa Allegro.pl - 10,78 mln to także o ponad 600 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Zyskują też wyszukiwarki cen (wynik Ceneo.pl przekroczył 4 mln, podczas gdy miesiąc wcześniej nie dobijał jeszcze do 3,8 mln).
Co ciekawe, mimo, że coraz więcej osób odwiedza portal Nasza-klasa.pl (liczba jej użytkowników wzrosła do ponad 11,2 mln), jej użytkownicy korzystają z portalu mniej intensywnie, bo wchodzą na tę stronę rzadziej. W listopadzie liczba odsłon wynosiła 7,65 mld, podczas gdy w październiku było to jeszcze o prawie 750 tys. więcej.
[ramka][b]Liczba użytkowników 10 największych portali w XI.2009 r.:[/b]