Badanie odbyło się w okresie październik - grudzień 2009. Wzięło w nim udział w sumie 10.804 respondentów, z czego w Polsce 1320. Ankieta objęła także Austrię, Belgię, Czechy, Węgry, Irlandię, Holandię, Rumunię, Słowację i Szwajcarię.
Niemal połowa ankietowanych Polaków ograniczyła w czasie kryzysu wyjścia do restauracji, barów (tak zadeklarowało 47 proc.) i kin (45 proc.), na rzecz rozrywki w domu: internetu i telewizji. Pod tym względem plasujemy się w czołówce najbardziej oszczędnych, choć wg. danych ekonomicznych Polska gospodarka w czasie kryzysu ucierpiała relatywnie najmniej w Europie.
Jak pokazują wyniki tegorocznego panelu, w każdym z badanych krajów to właśnie wydatki na rozrywkę poza domem, taką jak restauracje, puby i kina były najsilniej ograniczane. Rezygnowano z nich na rzecz rozrywek w domu, takich jak Internet i telewizja.
[srodtytul] 8 proc. Polaków oszczędzało na telewizji płatnej[/srodtytul]
Mimo trudniejszej sytuacji gospodarczej, tylko 8 proc. badanych Polaków zrezygnowało z droższych pakietów płatnej telewizji na rzecz tańszych. 10 proc. podwyższyło pakiety, a 59 proc. utrzymało dotychczasowe. Podobnie sytuacja kształtuje się w innych ośmiu krajach objętych badaniem. Wyjątkiem okazała się Irlandia, gdzie 22 proc. respondentów przyznało, że zmniejszyło pakiet na abonament telewizyjny.