Reklama

Operatorzy przegrali rundę o telewizję mobilną

Mobile TV, spółka operatorów komórkowych: Plusa, Ery, Orange i Playa przegrało dzisiejszą rozprawę przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym, czyli część batalii jaką prowadzi z Urzędem Komunikacji Elektronicznej - wynika z nieoficjalnych informacji

Publikacja: 31.03.2010 12:53

Operatorzy przegrali rundę o telewizję mobilną

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Spór operatorów z UKE dotyczy słuszności rozstrzygnięcia przetargu na częstotliwości dla telewizji mobilnej w standardzie DVB-H. Ich właścicielem jest spółka zależna NFI Magna Polonia - Info-TV-FM.

Wygrała je w przetargu rozpisanym przez Urząd, oferując 15 mln zł, kilkanaście razy więcej niż Mobile TV.

Według naszych informacji, WSA oddalił dziś w całości skargę Mobile TV. Jak wynika z rozmów, które dziś przeprowadziliśmy, Info-TV-FM liczy, że dzisiejsza decyzja sądu to krok ku rozwiązaniu spółki Mobile TV. - UOKiK wydał zgodę na jej powstanie w konkretnym celu - powiedziała nam osoba związana z Info-TV-FM.

Według tej osoby, istnienie Mobile TV to formalny powód, dla którego żaden ze wspólników tej spółki, nie może podpisać umowy na korzystanie z hurtowej oferty telewizji mobilnej z Info-TV-FM. Operatorzy zaprzeczali wcześniej takiemu rozumowaniu, twierdząc, że nie mają ograniczeń, a oferta Info-TV-FM jest nieatrakcyjna z biznesowego punktu widzenia.

Rolę Mobile TV w ograniczaniu konkurencji na rynku telewizji mobilnej w Polsce bada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który na początku roku wszedł do siedzib trzech dużych operatorów komórkowych (nie nawiedził Orange) i Info-TV-FM.

Reklama
Reklama

Według UOKiK postępowanie wyjaśniające, czy doszło do zmowy na rynku telewizji mobilnej trwa.

Spór operatorów z UKE dotyczy słuszności rozstrzygnięcia przetargu na częstotliwości dla telewizji mobilnej w standardzie DVB-H. Ich właścicielem jest spółka zależna NFI Magna Polonia - Info-TV-FM.

Wygrała je w przetargu rozpisanym przez Urząd, oferując 15 mln zł, kilkanaście razy więcej niż Mobile TV.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama