Startuje kolejny magazyn o gwiazdach

Wydawnictwo Bauer wypuści dziś na rynek pierwszy numer nowego magazynu o celebrytach

Publikacja: 29.09.2008 04:35

Wyniki magazynów o gwiazdach w Polsce. Po latach odwrotu od tego rodzaju pism rynek wypełnia się kol

Wyniki magazynów o gwiazdach w Polsce. Po latach odwrotu od tego rodzaju pism rynek wypełnia się kolejnymi tytułami. W październiku ubiegłego roku zadebiutowało „Party”, teraz przyszedł czas na „Show” Bauera.

Foto: Rzeczpospolita

„Show” powstawać ma we współpracy ze znanym amerykańskim pismem typu people „In Touch”. Wydawca zapewnia, że magazyn jest „eleganckim pismem o wysokiej jakości edytorskiej, pozycjonującej go obok takich tytułów jak „Gala”, „Viva!”, „Party”. Pismo ma się ukazać w nakładzie 600 tys. egz. i ma być kierowane do wykształconych kobiet w wieku 20 – 40 lat mieszkających w średnich i dużych miastach. Jego naczelną jest była szefowa „Vivy!” Anna Zaleska.

„Show”, podobnie jak „Party”, które kosztuje 1,99 zł, zamierza powalczyć o czytelnika m.in. niską ceną – ma kosztować 1,50 zł.

Konkurencja nie chce komentować nowego tytułu w branży. – Nie planujemy żadnych działań w związku z wejściem nowego magazynu, trudno nam się też wypowiadać, czy będzie dla nas konkurencją – mówi „Rz” Magda Bulera, rzeczniczka G+J Polska.

Magazynów typu people jest w Polsce dużo mniej niż np. na rynku brytyjskim – przez długi czas bój o czytelniczki toczyły tylko „Viva!”, wydawana przez Edipresse Polska, i „Gala” G+J Polska.

W październiku ubiegłego roku Edipresse zdecydowało się jednak na wprowadzenie na rynek autorskiego magazynu „Party”, który – ku miłemu zaskoczeniu wydawcy – stał się rentowny już po pięciu miesiącach, a nie, jak pierwotnie planowano, ponad rok od startu. W pierwszym półroczu tego roku jego średnia sprzedaż według ZKDP wynosiła 464 tys. egz., podczas gdy „Viva!” sprzedawała 216,2 tys. egz., a „Gala” – 103,3 tys. egz.

– 400 tys. to dobry wynik. „Party” było mocno promowane, kampania była wyrazista, wykorzystano w niej wizerunek Małgorzaty Foremniak. Edipresse się udało – pytanie, czy tak samo pójdzie teraz Bauerowi. Jeśli do promocji użyje inne swoje media: magazyny, Radio RMF FM i Interię, ma nieporównywalnie większe możliwości niż Edipresse – zauważa Tomasz Tęcza z domu mediowego SPC House of Media.

Udane debiuty wskazują na to, że skończył się odwrót od magazynów o gwiazdach, jaki jeszcze niedawno było widać na rynku. We wrześniu 2006 roku Axel Springer Polska zamknął „Na Żywo”, a Edipresse Polska wciąż pamięta nieudany debiut magazynu o celebrytach „Blask”w 2000 r.

„Show” powstawać ma we współpracy ze znanym amerykańskim pismem typu people „In Touch”. Wydawca zapewnia, że magazyn jest „eleganckim pismem o wysokiej jakości edytorskiej, pozycjonującej go obok takich tytułów jak „Gala”, „Viva!”, „Party”. Pismo ma się ukazać w nakładzie 600 tys. egz. i ma być kierowane do wykształconych kobiet w wieku 20 – 40 lat mieszkających w średnich i dużych miastach. Jego naczelną jest była szefowa „Vivy!” Anna Zaleska.

„Show”, podobnie jak „Party”, które kosztuje 1,99 zł, zamierza powalczyć o czytelnika m.in. niską ceną – ma kosztować 1,50 zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku