Reklama

Rządowy komitet przyjął plan cyfryzacji

- Dzisiaj Komitet Rady Ministrów do spraw Informatyzacji i Łączności przyjął plan wdrażania telewizji cyfrowej w Polsce oraz założenia do ustawy - poinformowała "Rzeczpospolitą" Magdalena Gaj, wiceminister infrastruktury

Publikacja: 03.12.2009 18:50

Gaj kierowała międzyresortowym zespołem ds. cyfryzowania telewizji naziemnej, który stworzył plan cyfryzacji i brała udział w pracach nad ustawą cyfryzacyjną.

Według naszych informacji resort infrastruktury liczy na to, że ustawa zostanie przyjęta najpóźniej w połowie przyszłego roku. Bez niej nie da się w Polsce sfinalizować procesu cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej.

Cyfrowe nadawanie ma zastąpić obecne, analogowe, z końcem lipca 2013 roku. Jeśli nie uda nam się tego zrobić do 17. czerwca 2015 roku, w wielu miejscach niemożliwe będzie odbieranie telewizji analogowej, bo taki sygnał przestanie być chroniony.

Cyfrowa telewizja naziemna miała ruszyć w kilku pierwszych miastach we wrześniu, ale wciąż formalnie działa w nich wyłącznie w ramach testów, m.in. z powodów proceduralnych. Nadawcy komercyjni - Polsat, TVN, TV Pus i TV4, których stacje jako pierwsze mają być nadawane jako cyfrowe, mają już koncesje na nadawanie cyfrowe i odpowiednie rezerwację częstotliwości, bo proces bez ustawy próbują przeprowadzić UKE i KRRiT. Z powodu braku ustawy mnożą się jednak problemy i już wiadomo, że usługa będzie wdrażana z opóźnieniem w stosunku do harmonogramu zapisanego w planie cyfryzacji.

[ramka]Więcej informacji:

Reklama
Reklama

[link=http://www.cyfryzacja.gov.pl]www.cyfryzacja.gov.pl[/link]

[link=http://www.polskacyfrowa.org]www.polskacyfrowa.org[/link][/ramka]

Gaj kierowała międzyresortowym zespołem ds. cyfryzowania telewizji naziemnej, który stworzył plan cyfryzacji i brała udział w pracach nad ustawą cyfryzacyjną.

Według naszych informacji resort infrastruktury liczy na to, że ustawa zostanie przyjęta najpóźniej w połowie przyszłego roku. Bez niej nie da się w Polsce sfinalizować procesu cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama