Roczny zysk Cyfrowego Polsatu w dół, ale kwartalny wyższy od konsensusu

Ostatecznie grupa zarobiła w 2009 r. 230,3 mln zł

Publikacja: 17.05.2010 11:20

Tak wynika ze skorygowanego dziś raportu rocznego Cyfrowego Polsatu. Korekta in minus - choć sygnalizowana przez zarząd - może być czynnikiem hamującym wzrost kursu akcji spółki. Z drugiej strony inwestorów na pewno mile zaskoczą dziś wyniki platformy za I kwartał 2010 roku. Są o kilka milionów złotych wyższe niż prognozowali analitycy i sporo lepsze niż rok temu.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu zamknęły się kwotą 373,9 mln zł, zysk operacyjny 106,9 mln zł, EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) 122,9 mln zł, a czysty zysk 86,13 mln zł.

Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP mówiła natomiast o 359 mln zł przychodów, 101 mln zł zysku netto, 117 mln zł EBITDA oraz 82 mln zł zysku netto. Roczny zysk Cyfrowego Polsatu w dół, ale kwartalny wyższy od konsensusu

Premia dla zarządu w wysokości 9,4 mln zł obniżyła o 7,6 mln zł ubiegłoroczny zysk netto satelitarnej platformy Zygmunta Solorza-Żaka

W sprawozdaniu Cyfrowego Polsatu uwagę zwraca zmiana poziomu przychodów z w I kwartale 2009 r. Pierwotnie wynosiły one 337 mln zł, a obecnie 308 mln zł i wzrost sprzedaży prezentuje się o wiele lepiej, niż w poprzedniej wersji: 21,4 proc. wobec 10,7 proc.

Pozostałe historyczne dane platformy nie zmieniły się. I tak prezentowany dziś zysk operacyjny jest o 25 proc. lepszy niż rok wcześniej, gdy wynosił 85,4 mln zł, EBITDA podskoczyła o 31,3 proc. z 93,6 mln zł, a zysk netto o 18,6 proc. z 72,6 mln zł.

Na koniec marca grupa miała w sumie ponad 3,239 mln abonentów, z czego większość - ponad 2,6 mln - korzystała z jej droższego pakietu programowego "Pakietu Familijnego", a około 631,6 tys. z tańszego "Mini".

Churn - wskaźnik rezygnacji z usług platformy - wzrósł w I kwartale z 6,6 proc. do 9,1 proc. rocznie. Spółka tłumaczy to m.in. zmianą regulaminu, większą konkurencja na rynku platform cyfrowych, oraz "wewnętrznym churnem" wynikającym ze sprzedaży w IV kwartale.

W drugiej połowie roku zarząd zapowiada stabilizację churnu.

Podtrzymuje też, że w II kwartale spółka wystartuje z ofertą zintegrowaną trzech usług (z internetem).

Na koniec marca operator miał też 29 tys. klientów usługi telefonii komórkowej (60 proc. stanowili klienci kontraktowi) oraz 5 tys. abonentów internetu.

[ramka][b]Piotr Grzybowski, analityk DI BRE Banku: [/b]

Wyniki Cyfrowego Polsatu za I kwartał wydają mi się bardzo dobre. To co jest widoczne, to słaby przyrost bazy abonenckiej ogółem i ujemna dynamika w porównaniu z końcem 2009 roku jeśli chodzi o abonentów Pakietu Familijnego. Nie jest to jednak zaskoczenie, bo o tym, że I kwartał przyniesie rewizję danych z końca roku, mówiło się już wcześniej. Niektórzy abonenci: ci, którym jednocześnie kończyła się umowa, a podpisali nowe - byli liczeni podwójnie (liczba abonentów Pakietu Familijnego na koniec grudnia była wyższa o około 1,4 tys. - red.). Sądzę jednak, że moja prognoza mówiąca, że w 2010 r. Cyfrowy Polsat pozyska 200 tys. abonentów jest jak najbardziej aktualna. Niewykluczone, że w kolejnych kwartałach wyniki się poprawią: w I kwartale na poziom zysku operacyjnego miały wpływ odpisy na należności handlowe. To, jakie będą dla Cyfrowego Polsatu kolejne kwartały zależeć będzie w dużym stopniu od kursu złotego. To bardzo ważny czynnik, a należy zwrócić uwagę, że złoty jest w ostatnim czasie bardzo wrażliwy na różnego rodzaju informacje.

[/ramka]

Tak wynika ze skorygowanego dziś raportu rocznego Cyfrowego Polsatu. Korekta in minus - choć sygnalizowana przez zarząd - może być czynnikiem hamującym wzrost kursu akcji spółki. Z drugiej strony inwestorów na pewno mile zaskoczą dziś wyniki platformy za I kwartał 2010 roku. Są o kilka milionów złotych wyższe niż prognozowali analitycy i sporo lepsze niż rok temu.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu zamknęły się kwotą 373,9 mln zł, zysk operacyjny 106,9 mln zł, EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) 122,9 mln zł, a czysty zysk 86,13 mln zł.

Pozostało 85% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie