Lepsze prognozy dla rynku reklamy. ZenithOptimedia Group

Już po raz trzeci w tym roku sieć domów mediowych ZenithOptimedia Group koryguje swoje prognozy w górę. Reklamowy rynek ma się coraz lepiej, niż przewidywano

Publikacja: 22.07.2010 17:16

Lepsze prognozy dla rynku reklamy. ZenithOptimedia Group

Foto: ROL

Według najnowszych szacunków ZOG tym roku na świecie na reklamę wydanych zostanie już 447,5 ml dol., o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (poprzednie prognozy mówiły o wzroście na poziomie 2,2 proc.).

W przyszłym roku rynek wzrośnie o 4,5 proc., dzięki czemu dobije do 467,8 mld dol., a w 2012 – zwiększy się o dalsze 5,3 proc. do 492,6 mld dol. Wartość światowych wydatków na reklamę przekroczy wtedy poziom z nie kryzysowego jeszcze w całości roku 2008.

W Polsce reklamodawcy wciąż są ostrożni. - Kondycja rynku reklamy w 2010 roku może tu ulec zmianie w drugiej połowie roku. Mamy pierwsze sygnały zmieniających się nastrojów wśród reklamodawców, co może przenieść się na wydatki reklamowe. Oczekiwane ożywienie nastąpi jednak dopiero w 2012 roku i będzie miało związek z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012 – uważa Jakub Potrzebowski, prezes ZenithOptimedia Polska.

W naszej części świata – w regionie Europy Środkowej i Wschodniej analitycy ZOG przewidują w tym roku wzrost wydatków reklamowych na poziomie 7 proc. (do 27,1 mld dol.) , a w kolejnych latach spodziewają się dynamiki na poziomie 9,8 proc. w 2011 roku (rynek wzrośnie wtedy do 29,7 mld dol.) oraz 10,9 proc. w 2012 roku (wartość wydatków sięgnie tu wtedy 32,9 mld dol.)

Szybko powracają do wzrostów Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Rosja, Serbia, Słowenia, Turcja i Ukraina, w innych krajach komplikacje gospodarcze wzmacniają natomiast spadkową tendencję na rynku reklamy. Kurczyć będą się wydatki na reklamę (w zależności od rynku – o od 3 do 16 proc.) w Bułgarii, Estonii, Grecji, na Węgrzech w Łotwie. Grecja odnotuje w tym roku spadek wartości rynku reklamy o 13 proc., a w przyszłym o 7 proc., dopiero w 2012 roku ten spadek będzie już minimalny ( 0,3 proc.). Pozostałe z wymienionych rynków, na których będzie widać w naszym regionie spadki wydatków w tym roku, zaczną już rosnąć w przyszłym roku.

[ramka] [b] Reklamowe wydatki na poszczególne media na świecie w 2010 r:[/b]

Gazety: 95,1 mld dol.

Magazyny: 43,2 mld dol.

Telewizja: 177,7 mld dol.

Radio: 32 mld dol.

Kino: 2,2 mld dol.

Reklama zewnętrzna: 29,4 mld dol.

Internet: 61,3 mld dol.

[i]Dane: ZOG[/i] [/ramka]

Według najnowszych szacunków ZOG tym roku na świecie na reklamę wydanych zostanie już 447,5 ml dol., o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (poprzednie prognozy mówiły o wzroście na poziomie 2,2 proc.).

W przyszłym roku rynek wzrośnie o 4,5 proc., dzięki czemu dobije do 467,8 mld dol., a w 2012 – zwiększy się o dalsze 5,3 proc. do 492,6 mld dol. Wartość światowych wydatków na reklamę przekroczy wtedy poziom z nie kryzysowego jeszcze w całości roku 2008.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie