- W tym roku sprzedaż tabletów osiągnie 53,5 mln sztuk i będzie nadal rosnąć - powiedziała Jennifer Song, analityk IDC.
Firma skorygowała swoją prognozę dla rynku tych urządzeń, pierwotnie opiewającą na 50,4 mln egzemplarzy. Uczyniła to mimo 28-procentowego spadku ich sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku, kiedy to klienci kupili 7,2 mln tych urządzeń mniej, niż przewidywano.
Według analityków IDC częściową winę za ten stan rzeczy ponoszą warunki makroekonomiczne (m.in. gorsza sprzedaż e-gadżetów bezpośrednio po Bożym Narodzeniu), ale też problemy z dostawami urządzeń do sklepów. Nawet iPady, które w 2010 roku opanowały aż 83 proc. rynku tabletów (szacowanego na 17 mln sztuk), sprzedawały się gorzej w pierwszych miesiącach roku.
IDC tłumaczy to opóźnieniami spowodowanymi przez dostawców ekranów do tych urządzeń i zbyt wczesnym ogłoszeniem informacji o wypuszczeniu na rynek iPada 2, co nakłoniło klientów do wstrzymania się przed kupnem starszego modelu tabletu Apple'a.
Trend zniżkowy na tym rynku potwierdza również gorsza o 3,3 mln sztuk sprzedaż e-czytników w pierwszym kwartale tego roku. Jednak i tutaj IDC wróży wzrost o 24 proc. względem ubiegłego roku.