Reklama

Małe firmy przekonały się do księgowych e-usług

Rynek internetowych usług księgowych bardzo szybko rośnie. Z tego typu oferty korzysta co piąta mała firma

Publikacja: 19.03.2012 02:29

Drobni przedsiębiorcy coraz bardziej masowo korzystają z usług księgowych przez Internet. Spośród ponad 1,7 mln zarejestrowanych i prowadzących biznes mikrofirm już co piąta – jak wynika z raportu „Analiza rynku usług księgowych online" przygotowanego przez Fundację Rozwoju Biznesu STARTER – prowadzi księgowość za pośrednictwem sieci. Wartość rynku szacowana była w 2011 r. na ok. 400 mln zł. Do 2015 r. ma się powiększyć  do 2 mld zł, czyli aż pięciokrotnie.

Małe firmy korzystają z serwisów księgowości internetowej. Działa ich w sieci kilkadziesiąt. Prawdziwy wysyp tego typu platform nastąpił w ostatnich dwóch latach. Ich rozwój wspierany był hojnie dotacjami unijnymi.

Miesięczny koszt korzystania z usług e-księgowości to kilkadziesiąt złotych. W zamian klient oprócz dostępu do specjalistycznego oprogramowania może liczyć na wsparcie konsultantów.

400 mln zł wynosiła w 2011 roku wartość rynku internetowych usług księgowych

Dodatkowe usługi to domena największych i najdłużej działających w sieci platform, w tym ifirmy.pl należącej do giełdowej spółki Power Media. Na koniec roku ifirma.pl miała 7,8 tys. płacących klientów (i kilkakrotnie więcej testujących bezpłatnie usługę), czyli ok. 30 proc. więcej niż rok wcześniej. – Moglibyśmy szybciej zwiększać liczbę użytkowników, ale zachodziło ryzyko, że mogłoby się to odbić na jakości świadczonych usług. 30-proc. dynamika rozwoju jest odpowiednia i chcemy ją utrzymać również w bieżącym roku – mówi Wojciech Narczyński, prezes Power Media. Przyznaje, że celem ifirmy.pl na 2012 r. jest zwiększenie liczby użytkowników do 10 tys.

Reklama
Reklama

Żeby uzupełnić paletę usług księgowych, Power Media uruchomiło niedawno internetowe biuro rachunkowe. Jego oferta dedykowana jest nieco większym podmiotom niż w przypadku ifirmy.pl. Na koniec roku, jak zapowiada Narczyński, ma mieć 500 klientów.

Drobni przedsiębiorcy coraz bardziej masowo korzystają z usług księgowych przez Internet. Spośród ponad 1,7 mln zarejestrowanych i prowadzących biznes mikrofirm już co piąta – jak wynika z raportu „Analiza rynku usług księgowych online" przygotowanego przez Fundację Rozwoju Biznesu STARTER – prowadzi księgowość za pośrednictwem sieci. Wartość rynku szacowana była w 2011 r. na ok. 400 mln zł. Do 2015 r. ma się powiększyć  do 2 mld zł, czyli aż pięciokrotnie.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama