Reklama

Instagram chce sprzedawać zdjęcia reklamodawcom

Aplikacja Facebooka do udostępniania zdjęć wprowadziła nowa politykę prywatności, która pozwala na sprzedawanie zdjęć użytkowników bez ich wiedzy oraz zapłaty

Aktualizacja: 18.12.2012 18:55 Publikacja: 18.12.2012 18:13

Kevin Systrom (z prawej) i Mike Krieger, założyciele firmy Instagram, którą sprzedali Facebookowi za

Kevin Systrom (z prawej) i Mike Krieger, założyciele firmy Instagram, którą sprzedali Facebookowi za miliard dolarów

Foto: Bloomberg

O ile użytkownicy nie skasują swoich profili do 16 stycznia, nie będą mogli mieć wpływu na komercyjne wykorzystanie ich zdjęć oraz danych.

Zmiana zasad umożliwia również przekazywanie informacji o swoich użytkownikach ze spółką matką Facebookiem oraz innymi kooperantami i reklamodawcami.

Nowości w Instagramie zostały przyjęte z oburzeniem prze użytkowników portali społecznościowych, którzy określili nowe zasady jako list pożegnalny firmy.

Przypomnijmy, że w kwietniu Facebook kupił Instagram za rekordową sumę miliarda dolarów.

Wiceprezes Facebooka Carolyn Everson na początku grudnia powiedziała, że „w końcu znajdziemy metodę na monetyzowanie aplikacji Instagram".

Reklama
Reklama

Zapis w nowych zasadach prywatności aplikacji wygląda tak: „Możemy udostępniać informacje o Tobie, podobnie jak informacje z narzędzi takich jak pliki cookies, pliki dziennika, identyfikatory urządzeń i dane o lokalizacji z firmami, które pomagają  nam świadczyć dla Was usługi... (i) z innymi parterami, firmami reklamowymi."

"Aby pomóc nam w dostarczaniu ciekawego, płatnego lub sponsorowanego kontentu, zgadzasz się, że firmy partnerskie mogą zapłacić nam za możliwość wyświetlenia Twojej nazwy użytkownika, wizerunku, zdjęć, lubianych rzeczy, aby wyświetlać płatne, sponsorowane treści lub promocje, bez żadnej rekompensaty dla Ciebie – czytamy dalej.

Instagram twierdzi, że jego celem było ułatwienie pracy z Facebookiem.

"To oznacza, że ??będziemy mogli bardziej efektywnie walczyć ze spamem, skuteczniej wykrywać problemy z wydajnością systemu i tworzyć lepsze narzedzia dla każdego, poprzez monitorowanie jak Instagram jest używany" – głosi oświadczenie.

Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama