Reklama
Rozwiń

Instagram chce sprzedawać zdjęcia reklamodawcom

Aplikacja Facebooka do udostępniania zdjęć wprowadziła nowa politykę prywatności, która pozwala na sprzedawanie zdjęć użytkowników bez ich wiedzy oraz zapłaty

Aktualizacja: 18.12.2012 18:55 Publikacja: 18.12.2012 18:13

Kevin Systrom (z prawej) i Mike Krieger, założyciele firmy Instagram, którą sprzedali Facebookowi za

Kevin Systrom (z prawej) i Mike Krieger, założyciele firmy Instagram, którą sprzedali Facebookowi za miliard dolarów

Foto: Bloomberg

O ile użytkownicy nie skasują swoich profili do 16 stycznia, nie będą mogli mieć wpływu na komercyjne wykorzystanie ich zdjęć oraz danych.

Zmiana zasad umożliwia również przekazywanie informacji o swoich użytkownikach ze spółką matką Facebookiem oraz innymi kooperantami i reklamodawcami.

Nowości w Instagramie zostały przyjęte z oburzeniem prze użytkowników portali społecznościowych, którzy określili nowe zasady jako list pożegnalny firmy.

Przypomnijmy, że w kwietniu Facebook kupił Instagram za rekordową sumę miliarda dolarów.

Wiceprezes Facebooka Carolyn Everson na początku grudnia powiedziała, że „w końcu znajdziemy metodę na monetyzowanie aplikacji Instagram".

Zapis w nowych zasadach prywatności aplikacji wygląda tak: „Możemy udostępniać informacje o Tobie, podobnie jak informacje z narzędzi takich jak pliki cookies, pliki dziennika, identyfikatory urządzeń i dane o lokalizacji z firmami, które pomagają  nam świadczyć dla Was usługi... (i) z innymi parterami, firmami reklamowymi."

"Aby pomóc nam w dostarczaniu ciekawego, płatnego lub sponsorowanego kontentu, zgadzasz się, że firmy partnerskie mogą zapłacić nam za możliwość wyświetlenia Twojej nazwy użytkownika, wizerunku, zdjęć, lubianych rzeczy, aby wyświetlać płatne, sponsorowane treści lub promocje, bez żadnej rekompensaty dla Ciebie – czytamy dalej.

Instagram twierdzi, że jego celem było ułatwienie pracy z Facebookiem.

"To oznacza, że ??będziemy mogli bardziej efektywnie walczyć ze spamem, skuteczniej wykrywać problemy z wydajnością systemu i tworzyć lepsze narzedzia dla każdego, poprzez monitorowanie jak Instagram jest używany" – głosi oświadczenie.

O ile użytkownicy nie skasują swoich profili do 16 stycznia, nie będą mogli mieć wpływu na komercyjne wykorzystanie ich zdjęć oraz danych.

Zmiana zasad umożliwia również przekazywanie informacji o swoich użytkownikach ze spółką matką Facebookiem oraz innymi kooperantami i reklamodawcami.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji