Gry z Wiedźminem wciąż sprzedają się bardzo dobrze

Giełdowy producent gier komputerowych pochwalił się, że sprzedaż obu części „Wiedźmina" przekroczyła 6 mln egzemplarzy.

Publikacja: 25.10.2013 14:27

Gry z Wiedźminem wciąż sprzedają się bardzo dobrze

Foto: spółka

Siedem miesięcy potrzebował CD Projekt na sprzedaż kolejnego miliona kopii gier z Wiedźminem. Jeszcze w połowie lutego spółka chwaliła się, że pokonała próg 5 mln egzemplarzy. W piątek oświadczyła, że klienci kupili już 6 mln gier z bohaterem z książek Andrzeja Sapkowskiego (wkrótce do księgarń ma trafić kolejna część przygód Geralta z Rivii).

Pierwszy „Wiedźmin" zadebiutował w październiku 2007 r. Został wydany jedynie w wersji na komputery PC. „Wiedźmin 2:Zabójcy królów" trafił na sklepowe półki wiosną 2011 r. Rok później pojawiła się też wersja na konsolę Xbox360. „Dobre gry RPG sprzedają się przez długi czas, co jest jednym z wyróżników gatunku. Pierwsza i druga część serii wiedźmińskiej cieszyły i cieszą się ogromnym uznaniem wśród graczy i krytyków branżowych. Utrzymująca się dobra sprzedaż poprzednich części stale poszerza grono fanów Wiedźmina, co jest kolejnym czynnikiem pozwalającym z optymizmem patrzeć na przyszłą sprzedaż Wiedźmina 3" – powiedział, cytowany w komunikacie, Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Nie zdradza ile z 6 mln kopii stanowił „Wiedźmin" a ile „Wiedźmin 2". Przy okazji sprzedaży pięciomilionowej kopii przedstawiciele spółki deklarowali, że sprzedaż rozkładała się równo pomiędzy obie odsłony sagi.

Wkrótce trzecia część "Wiedźmina". Będzie hit?

CD Projekt pracuje obecnie nad trzecią częścią gry. „Wiedźmin 3:Dziki Gon" zadebiutuje w 2014 r. Dokładna data premiery nie jest znana. Tytuł zostanie wydany równocześnie na komputery PC i konsole nowej generacji. Budżet produkcji gry, razem z nakładami na marketing i promocję (będą w nich partycypować wydawcy), może sięgnąć 100 mln zł. Będzie zatem daleko większy niż poprzednich części.  Znacząco większy będzie też tzw. świat gry. CD Projekt twierdzi, że ukończenie gry zajmie co najmniej 100 godzin. Rozgrywka „Wiedźmin 2" obliczana była na 55 godzin. Gra będzie miała aż 36 zakończeń wobec 16 w przypadku poprzedniej części i tylko trzech w przypadku „Wiedźmina". Na razie, na potrzeby produkcji, jej twórcy napisali już 1,13 mln linii kodu i cały czas dodają nowe. Cały „Wiedźmin 2" mieścił się z 0,75 mln linii.

Trailery (filmy reklamowe) z „Wiedźminem 3" już są prezentowane na najważniejszych imprezach branżowych gdzie zbierają bardzo pozytywne recenzje. Gra już zebrała 79 nagród

od najważniejszych mediów branżowych. CD Projekt umiejętnie podsyca też zainteresowanie tytułem. Niedawno podpisał umowę z jednym z największych amerykańskich wydawców Dark Horse Comics na wydanie serii komiksów z Wiedźminem. W przyszłym roku planuje też wydać grę planszową z tym bohaterem. Będzie też dostępna w wersji na iPady.

Siedem miesięcy potrzebował CD Projekt na sprzedaż kolejnego miliona kopii gier z Wiedźminem. Jeszcze w połowie lutego spółka chwaliła się, że pokonała próg 5 mln egzemplarzy. W piątek oświadczyła, że klienci kupili już 6 mln gier z bohaterem z książek Andrzeja Sapkowskiego (wkrótce do księgarń ma trafić kolejna część przygód Geralta z Rivii).

Pierwszy „Wiedźmin" zadebiutował w październiku 2007 r. Został wydany jedynie w wersji na komputery PC. „Wiedźmin 2:Zabójcy królów" trafił na sklepowe półki wiosną 2011 r. Rok później pojawiła się też wersja na konsolę Xbox360. „Dobre gry RPG sprzedają się przez długi czas, co jest jednym z wyróżników gatunku. Pierwsza i druga część serii wiedźmińskiej cieszyły i cieszą się ogromnym uznaniem wśród graczy i krytyków branżowych. Utrzymująca się dobra sprzedaż poprzednich części stale poszerza grono fanów Wiedźmina, co jest kolejnym czynnikiem pozwalającym z optymizmem patrzeć na przyszłą sprzedaż Wiedźmina 3" – powiedział, cytowany w komunikacie, Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Nie zdradza ile z 6 mln kopii stanowił „Wiedźmin" a ile „Wiedźmin 2". Przy okazji sprzedaży pięciomilionowej kopii przedstawiciele spółki deklarowali, że sprzedaż rozkładała się równo pomiędzy obie odsłony sagi.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie