W grudniu łączna sprzedaż elektronicznych wydań „Dziennika Gazety Prawnej", „Faktu", „Gazety Wyborczej", „ Parkietu", „Pulsu Biznesu" i „Rzeczpospolitej" sięgnęła 25,2 tys. egz. i była aż o 36 proc. wyższa niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Najwięcej elektronicznych wydań sprzedawała „Rzeczpospolita": 9,13 tys. (przy 4,19 tys. rok wcześniej). Kolejny był „Dziennik" z 9,03 tys. egz., wynikiem niższym niż rok wcześniej o 3,9 proc. „Puls Biznesu" sprzedawał 2,49 tys. (wzrost o 6 proc.), a „Gazeta Wyborcza": 2,19 tys. egz. (wzrost o 16,8 proc.). Największy wzrost sprzedaży e-wydań odnotował piszący o giełdzie „Parkiet". Jego grudniowy wynik to 2,13 tys. egz., choć rok temu sięgał jeszcze 499 egz. Najmniej e-wydań sprzedaje bulwarowy „Fakt": 245 egz. (wzrost o 10,4 proc.), a konkurencyjny „Super Express" nie ma ich wcale".

Łączne rozpowszechnianie płatne pięciu największych ogólnopolskich gazet („Dziennika Gazety Prawnej", „Faktu", „Gazety Wyborczej", „Rzeczpospolitej" i „Super Expressu") wynosiło w grudniu 772,4 tys. egz. i było o 8,5 proc. niższe niż przed rokiem. Najwięcej wydań sprzedawał w tej grupie dzienników „Fakt": 314,5 tys. (spadek o 6,5 proc.), najmniej – „Dziennik": 55,2 tys. (spadek o 10,2 proc.).

W całym 2014 roku łączna sprzedaż wspomnianych pięciu tytułów wyniosła 784,7 tys. egz. i była o 8,8 proc. niższa niż w 2013 roku.