Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Dom mediowy Carat obniżył prognozy światowych wydatków na reklamę. Aktualne szacunki głoszą, że w tym roku wzrosną one o 4,0 proc. do 529 mld dol.

Publikacja: 21.09.2015 17:23

Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Foto: Bloomberg

Poprzednie, marcowe, zakładały tegoroczny wzrost reklamowego rynku o 4,6 proc. W przyszłym roku rynek ma przyspieszyć: wzrośnie wtedy o dalsze 4,7 proc.

Najszybciej będą rosły wpływy z reklamy cyfrowej - w tym roku zwiększą się o 15,7 proc., czyli będą rosły znacznie szybciej niż rynek i będą stanowić już 24,3 proc. całego reklamowego tortu. W przyszłym lekko zwolnią. – Rynek reklamy cyfrowej wciąż rośnie, ale wolniej. To wyjaśnia lekkie spadki cen cyfrowych reklam. Dzieje się tak w miarę jak reklamodawcy przestają traktować reklamę cyfrową jak eksperyment i zaczynają ją kupować w bardziej ugruntowany już sposób – komentuje w raporcie Sanjay Nazerali, dyrektor ds. strategii w Carat Global.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie