Reklama
Rozwiń
Reklama

Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Dom mediowy Carat obniżył prognozy światowych wydatków na reklamę. Aktualne szacunki głoszą, że w tym roku wzrosną one o 4,0 proc. do 529 mld dol.

Publikacja: 21.09.2015 17:23

Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Foto: Bloomberg

Poprzednie, marcowe, zakładały tegoroczny wzrost reklamowego rynku o 4,6 proc. W przyszłym roku rynek ma przyspieszyć: wzrośnie wtedy o dalsze 4,7 proc.

Najszybciej będą rosły wpływy z reklamy cyfrowej - w tym roku zwiększą się o 15,7 proc., czyli będą rosły znacznie szybciej niż rynek i będą stanowić już 24,3 proc. całego reklamowego tortu. W przyszłym lekko zwolnią. – Rynek reklamy cyfrowej wciąż rośnie, ale wolniej. To wyjaśnia lekkie spadki cen cyfrowych reklam. Dzieje się tak w miarę jak reklamodawcy przestają traktować reklamę cyfrową jak eksperyment i zaczynają ją kupować w bardziej ugruntowany już sposób – komentuje w raporcie Sanjay Nazerali, dyrektor ds. strategii w Carat Global.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama