Reklama
Rozwiń

Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Dom mediowy Carat obniżył prognozy światowych wydatków na reklamę. Aktualne szacunki głoszą, że w tym roku wzrosną one o 4,0 proc. do 529 mld dol.

Publikacja: 21.09.2015 17:23

Carat obniża prognozy dla światowej reklamy

Foto: Bloomberg

Poprzednie, marcowe, zakładały tegoroczny wzrost reklamowego rynku o 4,6 proc. W przyszłym roku rynek ma przyspieszyć: wzrośnie wtedy o dalsze 4,7 proc.

Najszybciej będą rosły wpływy z reklamy cyfrowej - w tym roku zwiększą się o 15,7 proc., czyli będą rosły znacznie szybciej niż rynek i będą stanowić już 24,3 proc. całego reklamowego tortu. W przyszłym lekko zwolnią. – Rynek reklamy cyfrowej wciąż rośnie, ale wolniej. To wyjaśnia lekkie spadki cen cyfrowych reklam. Dzieje się tak w miarę jak reklamodawcy przestają traktować reklamę cyfrową jak eksperyment i zaczynają ją kupować w bardziej ugruntowany już sposób – komentuje w raporcie Sanjay Nazerali, dyrektor ds. strategii w Carat Global.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji