W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.
- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.
Przychody spółki wzrosły minimalnie, bo o 0,7 proc. do 367,4 mln dol., więc zyski wygenerowano przede wszystkim dzięki cięciom kosztów operacyjnych i zatrudnienia. Ale spółka odnotowała wzrost przychodów z cyrkulacji o 1,1 proc. Złożył się na nią wzrost prenumeraty zarówno wydania drukowanego, jak i cyfrowego. W tym samym czasie The New York Times Co. odnotowała jednak spadek sprzedaży ogłoszeń o 2,1 proc.
W odróżnieniu od innych amerykańskich gazet, "New York Times" generuje wyższe przychody (209 mln dol.) ze sprzedaży swoich wydań niż z ogłoszeń (135,4 mln dol.). W ostatnim kwartale "NYT" dodał 51 tys. prenumeratorów, czytających wyłącznie wydanie cyfrowe. To najwyższy trzymiesięczy wzrost od ostatniego kwartału 2012 roku. "New York Times" w e-wydaniu prenumeruje obecnie 1,04 miliona czytelników.
Z raportu wynika, że przychody z drukowanych ogłoszeń spadły o 0,9 proc., a w wydaniach cyfrowych obniżyły się o całe 5 proc.