Reklama
Rozwiń

"New York Times" poprawił wyniki

Spółka The New York Times Co., wydawca znanego dziennika, mile zaskoczyła inwestorów. Spółka nie tylko zaraportowała zyski w III kwartale, ale także zwiększyła przychody z dystrybucji.

Aktualizacja: 30.10.2015 16:58 Publikacja: 30.10.2015 14:46

"New York Times" poprawił wyniki

Foto: Bloomberg

W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.

- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.

Przychody spółki wzrosły minimalnie, bo o 0,7 proc. do 367,4 mln dol., więc zyski wygenerowano przede wszystkim dzięki cięciom kosztów operacyjnych i zatrudnienia. Ale spółka odnotowała wzrost przychodów z cyrkulacji o 1,1 proc. Złożył się na nią wzrost prenumeraty zarówno wydania drukowanego, jak i cyfrowego. W tym samym czasie The New York Times Co. odnotowała jednak spadek sprzedaży ogłoszeń o 2,1 proc.

W odróżnieniu od innych amerykańskich gazet, "New York Times" generuje wyższe przychody (209 mln dol.) ze sprzedaży swoich wydań niż z ogłoszeń (135,4 mln dol.). W ostatnim kwartale "NYT" dodał 51 tys. prenumeratorów, czytających wyłącznie wydanie cyfrowe. To najwyższy trzymiesięczy wzrost od ostatniego kwartału 2012 roku. "New York Times" w e-wydaniu prenumeruje obecnie 1,04 miliona czytelników.

Z raportu wynika, że przychody z drukowanych ogłoszeń spadły o 0,9 proc., a w wydaniach cyfrowych obniżyły się o całe 5 proc.

- Mimo to pozostajemy optymistami jeśli chodzi o perspektywę sprzedaży ogłoszeń cyfrowych i oczekujemy wzrostu w IV kwartale – zapewnia Thompson.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji