"New York Times" poprawił wyniki

Spółka The New York Times Co., wydawca znanego dziennika, mile zaskoczyła inwestorów. Spółka nie tylko zaraportowała zyski w III kwartale, ale także zwiększyła przychody z dystrybucji.

Aktualizacja: 30.10.2015 16:58 Publikacja: 30.10.2015 14:46

"New York Times" poprawił wyniki

Foto: Bloomberg

W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.

- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.

Przychody spółki wzrosły minimalnie, bo o 0,7 proc. do 367,4 mln dol., więc zyski wygenerowano przede wszystkim dzięki cięciom kosztów operacyjnych i zatrudnienia. Ale spółka odnotowała wzrost przychodów z cyrkulacji o 1,1 proc. Złożył się na nią wzrost prenumeraty zarówno wydania drukowanego, jak i cyfrowego. W tym samym czasie The New York Times Co. odnotowała jednak spadek sprzedaży ogłoszeń o 2,1 proc.

W odróżnieniu od innych amerykańskich gazet, "New York Times" generuje wyższe przychody (209 mln dol.) ze sprzedaży swoich wydań niż z ogłoszeń (135,4 mln dol.). W ostatnim kwartale "NYT" dodał 51 tys. prenumeratorów, czytających wyłącznie wydanie cyfrowe. To najwyższy trzymiesięczy wzrost od ostatniego kwartału 2012 roku. "New York Times" w e-wydaniu prenumeruje obecnie 1,04 miliona czytelników.

Z raportu wynika, że przychody z drukowanych ogłoszeń spadły o 0,9 proc., a w wydaniach cyfrowych obniżyły się o całe 5 proc.

- Mimo to pozostajemy optymistami jeśli chodzi o perspektywę sprzedaży ogłoszeń cyfrowych i oczekujemy wzrostu w IV kwartale – zapewnia Thompson.

W minionym kwartale zysk netto wyniósł 9,4 miliona dolarów, czyli 9 centów na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się tylko 6 centów na udział. Rok wcześniej, w tym samym okresie spółka miała 12,5 miliona dolarów straty.

- To znaczący wzrost zysku, któremu towarzyszy poprawa perspektyw w kilku obszarach prowadzonego przez nas biznesu – mówił szef spółki Mark Thompson podczas konferencji z inwestorami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym
Media
ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza
Media
Święto Kina 2024 poniżej oczekiwań
Media
Reklama za rogiem, czyli fenomen cyfrowego outdooru