Rekordowy wynik e-Kiosku

Lider w dystrybucji treści cyfrowych zbiera owoce inwestycji i po najlepszym w historii I kwartale liczy na rekordowy cały rok.

Aktualizacja: 17.05.2017 22:26 Publikacja: 17.05.2017 22:09

Kontrolowana przez Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu") spółka ma za sobą świetny kwartał, co może implikować, że cały 2017 r. okaże się rekordowy. W ubiegłym roku przychody wyniosły 26 mln zł.

W I kwartale e-Kiosk wypracował 10,4 mln zł przychodów, czyli o ponad 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 18 proc., do 0,73 mln zł, a czysty zarobek o niemal 15 proc., do 0,59 mln zł.

Notowany na NewConnect e-Kiosk jest liderem w dystrybucji cyfrowych treści. Prezes Marcin Kowalczyk podkreśla, że spółka zbiera owoce inwestycji w kanały dystrybucji, tworzenia nowych linii biznesowych oraz konsekwentnego budowania najbardziej komplementarnej oferty cyfrowego kontentu na polskim rynku.

– Spółka, pozyskując 200 nowych kontraktów z dostawcami treści, ma dziś umowy z blisko 600 wydawcami. To największy katalog w kraju. Rozbudowaliśmy również kanały dystrybucji i znacznie zwiększyliśmy sprzedaż, po raz pierwszy pokonując w I kwartale wynik IV kwartału roku poprzedniego – komentuje Kowalczyk. – Dziś nasze systemy afiliacji umożliwiają dystrybucję produktów na kilkuset platformach e-commerce, a własne kanały sprzedaży zyskują nową jakość. Oprócz rynku B2C czujemy się też bardzo silni w kontraktach instytucjonalnych na rynku B2B, który dynamicznie się rozwija. Testujemy też nowe modele, w ramach których bardzo perspektywiczna jest m.in. nowa marka spółki – eContentLAB, czyli agencja kontentowa i digitalowa – dodaje.

Firma stawia na wzbogacenie oferty i stale inwestuje w innowacyjne modele dystrybucji treści, e-commerce oraz data management, by móc oferować jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania dla wydawców prasowych, książkowych oraz współpracujących z nami marek i reklamodawców.

– Utrzymanie wzrostowego trendu przychodów w I kwartale zostało zrealizowane z jednoczesną intensyfikacją wprowadzania korzystnych zmian w strukturze sprzedaży i modeli sprzedaży. Finalizujemy projekty, które umożliwią zastosowanie nowych modeli biznesu, w tym sprzedaż treści w oparciu o mikropłatności. Kolejne kwartały mogą przynieść miłe niespodzianki dla cyfrowych czytelników – podsumowuje prezes Marcin Kowalczyk.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem