Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Wykonany z brązu posąg dziewczynki patrzącej w oczy byka na Wall Street, zdobył jedną z najważniejszych nagród na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes.

Publikacja: 25.06.2017 13:14

Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Foto: Fotolia

Posąg, który stanął na Wall Street  w Międzynarodowy Dzień Kobiet na zlecenie firmy State Street Global Advisors, zdobył aż cztery grand prix (w tym to najważniejsze, czyli Tytanowe Lwy, przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jedną brązową.

Rzeźba autorstwa Kristen Visbal promuje przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o najwyższym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Postawiony tam, gdzie, jak podają autorzy kampanii (nowojorska agencja reklamowa McCann) „nie da się go nie zauważyć", wzbudzał wielkie emocje i kontrowersje. Pomysłodawcom zarzucano, że niepotrzebnie wykorzystuje feministyczne idee do celów marketingowych, zbulwersował też autora monumentu byka z Wall Street, który uznał, że dostawiając nieustraszona dziewczynkę, zmieniono wymowę jego artystycznej pracy. – Nieustraszona dziewczynka przyciągnęła uwagę całego świata i nadal będzie przyciągać. Prostota jej symboliki powoduje, że to projekt znajdujący się ponad geograficznymi, kulturowymi i językowymi granicami. W tej małej dziewczynce pięknie uchwycona została droga, jaka doprowadziła kobiety do wzmocnienia ich pozycji.  Ucieleśnia też ambicje i nadzieje każdej małej dziewczynki na świecie – komentowała pierwsze nagrody dla tej pracy Wendy Clark, prezes agencji DDB w Ameryce Północnej, szefowa jury w kategorii Glass Lions, w której nagradzane są działania zwracające uwagę na problemy nierówności płciowej. Nieustraszona dziewczynka dostała w tej kategorii grand prix.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?