Reklama

Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Wykonany z brązu posąg dziewczynki patrzącej w oczy byka na Wall Street, zdobył jedną z najważniejszych nagród na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes.

Publikacja: 25.06.2017 13:14

Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Foto: Fotolia

Posąg, który stanął na Wall Street  w Międzynarodowy Dzień Kobiet na zlecenie firmy State Street Global Advisors, zdobył aż cztery grand prix (w tym to najważniejsze, czyli Tytanowe Lwy, przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jedną brązową.

Rzeźba autorstwa Kristen Visbal promuje przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o najwyższym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Postawiony tam, gdzie, jak podają autorzy kampanii (nowojorska agencja reklamowa McCann) „nie da się go nie zauważyć", wzbudzał wielkie emocje i kontrowersje. Pomysłodawcom zarzucano, że niepotrzebnie wykorzystuje feministyczne idee do celów marketingowych, zbulwersował też autora monumentu byka z Wall Street, który uznał, że dostawiając nieustraszona dziewczynkę, zmieniono wymowę jego artystycznej pracy. – Nieustraszona dziewczynka przyciągnęła uwagę całego świata i nadal będzie przyciągać. Prostota jej symboliki powoduje, że to projekt znajdujący się ponad geograficznymi, kulturowymi i językowymi granicami. W tej małej dziewczynce pięknie uchwycona została droga, jaka doprowadziła kobiety do wzmocnienia ich pozycji.  Ucieleśnia też ambicje i nadzieje każdej małej dziewczynki na świecie – komentowała pierwsze nagrody dla tej pracy Wendy Clark, prezes agencji DDB w Ameryce Północnej, szefowa jury w kategorii Glass Lions, w której nagradzane są działania zwracające uwagę na problemy nierówności płciowej. Nieustraszona dziewczynka dostała w tej kategorii grand prix.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama