Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Wykonany z brązu posąg dziewczynki patrzącej w oczy byka na Wall Street, zdobył jedną z najważniejszych nagród na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes.

Publikacja: 25.06.2017 13:14

Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Foto: Fotolia

Posąg, który stanął na Wall Street  w Międzynarodowy Dzień Kobiet na zlecenie firmy State Street Global Advisors, zdobył aż cztery grand prix (w tym to najważniejsze, czyli Tytanowe Lwy, przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jedną brązową.

Rzeźba autorstwa Kristen Visbal promuje przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o najwyższym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Postawiony tam, gdzie, jak podają autorzy kampanii (nowojorska agencja reklamowa McCann) „nie da się go nie zauważyć", wzbudzał wielkie emocje i kontrowersje. Pomysłodawcom zarzucano, że niepotrzebnie wykorzystuje feministyczne idee do celów marketingowych, zbulwersował też autora monumentu byka z Wall Street, który uznał, że dostawiając nieustraszona dziewczynkę, zmieniono wymowę jego artystycznej pracy. – Nieustraszona dziewczynka przyciągnęła uwagę całego świata i nadal będzie przyciągać. Prostota jej symboliki powoduje, że to projekt znajdujący się ponad geograficznymi, kulturowymi i językowymi granicami. W tej małej dziewczynce pięknie uchwycona została droga, jaka doprowadziła kobiety do wzmocnienia ich pozycji.  Ucieleśnia też ambicje i nadzieje każdej małej dziewczynki na świecie – komentowała pierwsze nagrody dla tej pracy Wendy Clark, prezes agencji DDB w Ameryce Północnej, szefowa jury w kategorii Glass Lions, w której nagradzane są działania zwracające uwagę na problemy nierówności płciowej. Nieustraszona dziewczynka dostała w tej kategorii grand prix.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama