Reklama

Rynek reklamy. Gospodarcze przyspieszenie przyniesie rekord w internecie

Jeśli w drugim półroczu poprawią się nastroje reklamodawców, tak jak spodziewa się IAB, wartość rynku reklamy w sieci może w tym roku po raz pierwszy sięgnąć 4 mld zł.

Aktualizacja: 02.07.2017 20:21 Publikacja: 02.07.2017 19:05

Foto: 123RF

To oznaczałoby, że wydatki na promocję firm w sieci wzrosłyby w tym roku o ponad 13 proc., czyli znacznie szybciej niż cały rynek (agencja Starcom szacuje, że polski rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 2,5–3 proc.), choć jednocześnie nieznacznie wolniej niż w 2016 r.

– Dotychczasowe zwyżki doprowadziły do ponad 23-proc. udziału segmentu reklamy mobilnej w całości wydatków na reklamę online z dynamiką na poziomie 64 proc. – komentuje w raporcie strategicznym o polskim internecie IAB Polska Włodzimierz Schmidt, prezes tej organizacji. – W tym samym czasie reklama wideo wzrosła o 20 proc. i jest kolejnym czynnikiem napędzającym segment reklamy graficznej (to największy segment reklamy internetowej w Polsce – red.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama