Rynek reklamy. Gospodarcze przyspieszenie przyniesie rekord w internecie

Jeśli w drugim półroczu poprawią się nastroje reklamodawców, tak jak spodziewa się IAB, wartość rynku reklamy w sieci może w tym roku po raz pierwszy sięgnąć 4 mld zł.

Aktualizacja: 02.07.2017 20:21 Publikacja: 02.07.2017 19:05

Foto: 123RF

To oznaczałoby, że wydatki na promocję firm w sieci wzrosłyby w tym roku o ponad 13 proc., czyli znacznie szybciej niż cały rynek (agencja Starcom szacuje, że polski rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 2,5–3 proc.), choć jednocześnie nieznacznie wolniej niż w 2016 r.

– Dotychczasowe zwyżki doprowadziły do ponad 23-proc. udziału segmentu reklamy mobilnej w całości wydatków na reklamę online z dynamiką na poziomie 64 proc. – komentuje w raporcie strategicznym o polskim internecie IAB Polska Włodzimierz Schmidt, prezes tej organizacji. – W tym samym czasie reklama wideo wzrosła o 20 proc. i jest kolejnym czynnikiem napędzającym segment reklamy graficznej (to największy segment reklamy internetowej w Polsce – red.).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie