Marketerzy i wydawcy walczą o wzrost percepcji reklam w sieci

Tzw. viewability, czyli widoczność reklam w sieci, stała się w branży tematem roku. Z badań wynika, że połowa reklam w sieci nie jest przez internautów zauważana.

Publikacja: 21.11.2017 21:00

Marketerzy i wydawcy walczą o wzrost percepcji reklam w sieci

Foto: 123RF

Z badania firmy Gemius wynika, że we wrześniu tylko ok. połowy reklam w sieci spełniało kryteria bycia widocznymi. To specjalistyczne określone przez branżę internetową z IAB Polska na czele, wytyczne, które zakładają, że „widoczna" jest ta reklama w sieci, której 50 proc. pikseli pozostaje w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum 1 ciągłą sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez minimum 2 ciągle sekundy w przypadku reklamy wideo.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie