Pokaz skandynawskiej mody odbył się w Muzeum Galerii Porczyńskich pod patronatem Ambasady Królestwa Danii.
In wear‚ Part II‚ Matinique‚ Tiger of Sweden‚ Designers Remix‚ Soaked in Luxury to niezależne marki‚ z których niektóre‚ jak Part II‚ In wear czy Matinique, znamy już na polskim rynku.
Teraz wszystkie znajdą się w sklepach, tzw. konceptach‚ z których pierwszy Companys otworzy 10 listopada we Wrocławiu. Następny przyjmie klientów pod koniec listopada w Warszawie w centrum handlowym Arkadia. W planie otwarcie 20 takich konceptów w całym kraju.
Duńskie marki są niewielkie‚ każda ma odrębny styl oraz innego projektanta. Łączy je upodobanie do skandynawskiej starannej roboty‚ a także‚ również skandynawska‚ skłonność do podchodzenia z dystansem do najbardziej awangardowych pomysłów mody.
Tiger of Sweden to marka powstała w 1903 roku‚ najstarsza‚ najdroższa i używająca najbardziej luksusowych tkanin. Nawiązująca lekko do strojów lotników z lat 30. kolekcja męska autorstwa Friedrika Blanka lansuje styl intelektualno-sportowy. Garnitury męskie z szarych wełen‚ płaszcze i kurtki o wypracowanych fasonach mają czystą linię i doskonały detal. W podobnym duchu‚ ale z damską miękkością, zaprojektowała damskiego „tygrysa” Asa Goransson. In wear autorstwa Lene Borggard to marka ubrań o stylu łagodnym‚ delikatnym. Bardziej drapieżna‚ seksowna, w stylu włoskim jest Part II‚ dzieło Pernilli Skriver‚ której zimowa kolekcja inspirowana jest nowojorskim stylem lat 60. – czarna mini‚ golf i podkolanówki. Kolekcja Soaked in Luxury pomyślana jest jako najbardziej trendowa z nowych marek i zwraca się do zaawansowanego odbiorcy mody. Składa się na nią osiem kolekcji sezonowych zmieniających się co parę tygodni. W sumie 1000 modeli rocznie‚ więc ryzyko spotkania na ulicy kogoś ubranego w to samo zmniejsza się do minimum.