Sześć kolekcji jednego konceptu

Companys, czyli w dobrym towarzystwie, to firmy, które choć różnią się stylem, oferują modę na co dzień

Publikacja: 08.11.2007 04:04

Sześć kolekcji jednego konceptu

Foto: Rzeczpospolita

Pokaz skandynawskiej mody odbył się w Muzeum Galerii Porczyńskich pod patronatem Ambasady Królestwa Danii.

In wear‚ Part II‚ Matinique‚ Tiger of Sweden‚ Designers Remix‚ Soaked in Luxury to niezależne marki‚ z których niektóre‚ jak Part II‚ In wear czy Matinique, znamy już na polskim rynku.

Teraz wszystkie znajdą się w sklepach, tzw. konceptach‚ z których pierwszy Companys otworzy 10 listopada we Wrocławiu. Następny przyjmie klientów pod koniec listopada w Warszawie w centrum handlowym Arkadia. W planie otwarcie 20 takich konceptów w całym kraju.

Duńskie marki są niewielkie‚ każda ma odrębny styl oraz innego projektanta. Łączy je upodobanie do skandynawskiej starannej roboty‚ a także‚ również skandynawska‚ skłonność do podchodzenia z dystansem do najbardziej awangardowych pomysłów mody.

Tiger of Sweden to marka powstała w 1903 roku‚ najstarsza‚ najdroższa i używająca najbardziej luksusowych tkanin. Nawiązująca lekko do strojów lotników z lat 30. kolekcja męska autorstwa Friedrika Blanka lansuje styl intelektualno-sportowy. Garnitury męskie z szarych wełen‚ płaszcze i kurtki o wypracowanych fasonach mają czystą linię i doskonały detal. W podobnym duchu‚ ale z damską miękkością, zaprojektowała damskiego „tygrysa” Asa Goransson. In wear autorstwa Lene Borggard to marka ubrań o stylu łagodnym‚ delikatnym. Bardziej drapieżna‚ seksowna, w stylu włoskim jest Part II‚ dzieło Pernilli Skriver‚ której zimowa kolekcja inspirowana jest nowojorskim stylem lat 60. – czarna mini‚ golf i podkolanówki. Kolekcja Soaked in Luxury pomyślana jest jako najbardziej trendowa z nowych marek i zwraca się do zaawansowanego odbiorcy mody. Składa się na nią osiem kolekcji sezonowych zmieniających się co parę tygodni. W sumie 1000 modeli rocznie‚ więc ryzyko spotkania na ulicy kogoś ubranego w to samo zmniejsza się do minimum.

Zimowa kolekcja Matinique‚ marki męskiej projektu Henrika Kongerslera, w kolorach czarnym‚ szarym i białym, subtelnie wprowadza do stylu wieczorowego elementy garderoby młodzieżowej. Także jej kolekcja dzienna przeznaczona do pracy charakteryzuje się dobrze dozowanym młodzieńczym rozluźnieniem.

Skandynawski design mody dobrze wyczuwa potrzeby i upodobania polskiego klienta. Nie epatuje męczącymi pomysłami‚ nie udziwnia‚ potrafi tłumaczyć nowości mody na język codziennego ubrania. I co najważniejsze – nie wciska tandety‚ którą zalany jest krajowy rynek

Pokaz skandynawskiej mody odbył się w Muzeum Galerii Porczyńskich pod patronatem Ambasady Królestwa Danii.

In wear‚ Part II‚ Matinique‚ Tiger of Sweden‚ Designers Remix‚ Soaked in Luxury to niezależne marki‚ z których niektóre‚ jak Part II‚ In wear czy Matinique, znamy już na polskim rynku.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Kultura
Złote Lwy i nagrody Biennale Architektury w Wenecji
Kultura
Muzeum Polin: Powojenne traumy i dylematy ocalałych z Zagłady
Kultura
Jeff Koons, Niki de Saint Phalle, Modigliani na TOP CHARITY Art w Wilanowie