Na telebimach w różnych punktach miasta i na terenie targów „wylądują” kosmiczne stworki, inspirowane urban toys, czyli designerskimi zabawkami dla dorosłych. Pięć postaci zaprojektował Jakub Jabłoński, a autorami całego projektu – pod hasłem "Move Your Imagination" – są Tomasz Bagiński i Marcin Kobylecki.
Zwariowane wielobarwne autorskie „maskotki” zamiast białego orła na czerwonym tle łamią tradycyjne stereotypy. – Nikt tak Polski jeszcze nie promował – mówi Bagiński. – Promocję przygotowują młodzi twórcy, którzy urodzili się w Nowej Polsce. Chcemy pokazać, że jesteśmy jednym z najmłodszych i najbardziej kreatywnych krajów UE. Liczymy, że berlińczykom pomysł się spodoba i dzięki filmom 3D dowiedzą się, jak dużo zmieniło się w Polsce od 25 lat.
– Nie mamy czytelnych i nowoczesnych narodowych symboli graficznych – dodaje Jakub Jabłoński. Potrzebujemy czegoś świeżego, nowoczesnego, dlatego łączymy proste, etniczne motywy ze stylistyką designerskich zabawek znanych na całym świecie. Barwne stworki to wybuchowa mieszanka stylów. Chcemy, by postaci te uruchamiały wyobraźnię odbiorcy i były jak kolorowe szkiełka, przez które każdy będzie mógł obejrzeć Polskę w nowym, oryginalnym wydaniu.
Pierwsze litery imion postaci razem utworzą słowo "Polen". Wspólnym rekwizytem fantazyjnych postaci są piłki futbolowe przypominające o polskich przygotowaniach do Euro 2012.
Inauguracją kampanii będzie wielka gala 8 marca w Berlinie otwierająca Targi ITB z udziałem 4500 tysięcy przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. Polsce powierzono przygotowanie specjalnego widowiska. Platige Image zapowiada niezwykły multimedialny pokaz połączony z interaktywną grą. Każdy z gości otrzyma białą plastikową kostkę wielkości dłoni. Kostki pozwolą publiczności samodzielnie sterować komputerową animacją na ekranie i wybrać sposób zwiedzania Polski.