Polacy a reklamowanie własnych firm w internecie

Reklama dźwignią handlu – to stara prawda aktualna po dziś dzień. Z tej przyczyny ogłoszenia reklamowe widzimy na każdym kroku: na ulicach, w telewizji, radiu i internecie. Ich nachalność irytuje, jednak z drugiej strony nikt, kto prowadzi własny biznes, nie rezygnuje z tej formy dotarcia do potencjalnego klienta.

Publikacja: 11.09.2014 16:16

Polacy a reklamowanie własnych firm w internecie

Foto: ROL

Po co reklama?

Ten, kto się nie reklamuje, nie ma większych szans na rozwój firmy i zagoszczenie w świadomości konsumentów. Reklama jest najpopularniejszą drogą dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W większości zachęca do skorzystania oferty, czasami wywołuje wręcz taką potrzebę. Jeżeli prowadzimy własny biznes, będziemy musieli zainwestować w reklamę – chyba że interesuje nas mozolne budowanie wizerunku w lokalnej mikrospołeczności, ale to droga dla najwytrwalszych.

 

Dlaczego reklama internetowa?

Czym wyróżnia się marketing internetowy spośród tradycyjnych form reklamy? Przede wszystkim reklamodawca nie jest ograniczony terytorialnie – w krótkim czasie może dotrzeć do licznej grupy odbiorców na swoim osiedlu, mieście, województwie, kraju czy kontynencie. Co więcej, marketing internetowy oferuje różnorodne formy reklamy, z których każdy przedsiębiorca może wybrać te, które najbardziej odpowiadają jego celom i oczekiwaniom. Wśród stosowanych form reklamy internetowej znajdziemy pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO), e-mail marketing, content marketing, rozmaite rodzaje reklamy graficznej (np. video) i wiele innych.

Dodatkowo za kampaniami prowadzonymi w sieci przemawia również fakt, że korzysta z niej już niemal każdy – jest więc przestrzenią, gdzie prawie na pewno znajdziemy grupę odbiorców, której dedykowany jest nasz produkt bądź usługa.

 

Co na to polscy przedsiębiorcy?

Badanie IAB AdEx przeprowadzone przez PwC dowodzi, że w roku 2013 nakłady finansowe na reklamę internetową wzrosły w naszym kraju o 10,2% w stosunku do roku 2012. Wydatki rosną zwłaszcza w przypadku szeroko rozumianej reklamy graficznej, więcej pieniędzy przeznaczamy także na pokrycie kosztów kampanii w mediach społecznościach. Wzrastają również wydatki na reklamę mobilną oraz marketing w wyszukiwarkach. Jak wskazują wyniki badań, do dziedzin, w których inwestycje w reklamę cyfrową są największe, należą branża motoryzacyjna, finansowa i handel. Na dalszych pozycjach plasują się telekomunikacja czy chociażby nieruchomości. Jeśli zatem twoja firma przynależy do którejś z nich, w internecie reklamować się po prostu trzeba.

Wyniki powyższego raportu skomentował dyrektor ds. badań IAB Polska, Paweł Kolenda, który zauważył, że wzrost wydatków polskich przedsiębiorstw na reklamę nie jest tak spektakularny jak w innych krajach. Wynika to z dojrzałości naszego rynku, który rozwija się umiarkowanym tempie.

Nie ulega wątpliwości, że posiadanie własnej strony internetowej – dobrze zaprojektowanej, ciekawej i rzetelnie prowadzonej – jest dziś podstawą działań marketingowych każdego przedsiębiorstwa. Usługi takie oferuje wiele firm, jak. np. 1and1.pl, które nie tylko zaprojektują odpowiednia witrynę, ale także wspomogą jej dalszy rozwój i zaproponują narzędzia niezbędne do dalszych działań marketingowych.

Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"