Po co reklama?
Ten, kto się nie reklamuje, nie ma większych szans na rozwój firmy i zagoszczenie w świadomości konsumentów. Reklama jest najpopularniejszą drogą dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W większości zachęca do skorzystania oferty, czasami wywołuje wręcz taką potrzebę. Jeżeli prowadzimy własny biznes, będziemy musieli zainwestować w reklamę – chyba że interesuje nas mozolne budowanie wizerunku w lokalnej mikrospołeczności, ale to droga dla najwytrwalszych.
Dlaczego reklama internetowa?
Czym wyróżnia się marketing internetowy spośród tradycyjnych form reklamy? Przede wszystkim reklamodawca nie jest ograniczony terytorialnie – w krótkim czasie może dotrzeć do licznej grupy odbiorców na swoim osiedlu, mieście, województwie, kraju czy kontynencie. Co więcej, marketing internetowy oferuje różnorodne formy reklamy, z których każdy przedsiębiorca może wybrać te, które najbardziej odpowiadają jego celom i oczekiwaniom. Wśród stosowanych form reklamy internetowej znajdziemy pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO), e-mail marketing, content marketing, rozmaite rodzaje reklamy graficznej (np. video) i wiele innych.