Reklama

Westchnienie nad filiżanką

Intensywna, gęsta, aromatyczna, budząca zmysły i ożywiająca ciało. Rano przyjemnie cuci, wieczorem zaś jest nieodzownym ostatnim akordem posiłku.

Publikacja: 26.11.2015 17:17

Westchnienie nad filiżanką

Foto: ROL

Kawa służyła i za muzę artystom, i za walutę handlarzom, i za przyczynę wojen zdobywcom. Jednak o kawie w restauracjach jakoś cicho. I właściwie, smakując wodnisty, kwaśny najczęściej napar serwowany w naszych restauracjach, to słuszny kierunek. Po co pastwić się nad słabszym. Bo właśnie kawa, tak, obok deseru, jest najsłabszym ogniwem menu większości przybytków kulinarnych w naszym kraju.

Czy to powód do wstydu? Poniekąd tak, ale zawsze można pojechać do dumnej kulinarnie Francji, żeby napić się kawy po wielekroć gorszej. O żałosnym poziomie kawy serwowanej we francuskich restauracjach u nas nie mówi się wcale, z nabożeństwem podchodząc do wszelkich aspektów kulinarnej kultury tego wspaniałego kraju. Ale tak jak Achilles miał piętę, tak Francja ma kawę. Nie na darmo jednym z istotnych punktów oceny restauracji w „Żółtym Przewodniku" Gault & Millau jest właśnie poziom serwowanej kawy. To nasz sposób na motywowanie szefów i restauratorów do pochylenia się nad tematem.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama