Skłonności do rozwiązywania problemów za pomocą agresji pojawiają się wśród dzieci znacznie wcześniej, niż przypuszczamy – już w pierwszych klasach szkoły podstawowej, a nawet w przedszkolu. Wtedy jednak można jeszcze skutecznie temu przeciwdziałać.
Tytuły włączone do serii to m.in.:
- dla przedszkolaków: „Powiedz komuś. Co każde dziecko powinno wiedzieć” Elżbiety Zubrzyckiej, „Nie lubię łaskotek. Prawo dziecka do mówienia nie” Marcie Aboff;
- dla dzieci w klasach I – III: „Dziewczynka, która przestała się uśmiechać” Gillesa Tibo Zaü, „Zbyt miła. Pierwsza lekcja asertywności” Marjorie White Pellegrini, „Śmierdzący ser. Jak bronić się przed przemocą w szkole. Perspektywa ofiary” Catherine DePino, „Słup soli. Jak powstrzymać szkolnych dręczycieli. Perspektywa biernych obserwatorów” i „Tajemnica Michasia. Dręczyciel potrzebuje pomocy” Elżbiety Zubrzyckiej. W styczniu ukaże się książka „Złe zielone oczy. Perspektywa dręczyciela”.Prowadzone są rozmowy w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na temat przeprowadzenia badań poziomu agresji w polskich szkołach.
[b]Więcej o programie „Bezpieczne dziecko”