Firma kurierska UPS szuka doskonałej torebki dla kobiet

Tak twierdzi firma kurierska UPS, która postanowiła zbadać co kobiety noszą w swoich torebkach i jak powinna wyglądać torebka doskonała

Aktualizacja: 28.01.2011 14:11 Publikacja: 28.01.2011 14:08

Firma kurierska UPS szuka doskonałej torebki dla kobiet

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Okazało się, że torby pań mieszczą w sobie kosmetyki, rajstopy, zakupy a nawet buty na zmianę.

Rwąca się podszewka i psujący się zamek, za duża lub za mała i na pewno za droga. Tak wygląda statystyczna torebka Polek i jak pokazały badania, co trzecia z pytanych pań ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny.

Dlatego firm kurierska UPS wraz z projektantką Anią Kuczyńską rozpoczęły poszukiwania doskonałej torebki dla kobiety. - Nasi kurierzy codziennie transportują miliony przesyłek, tak jak kobiety w swoich torebkach przenoszą miliony niezbędnych rzeczy. W codziennej pracy UPS bardzo liczy się estetyka wyglądu, ale także wszystkim funkcjonalność, mobilność oraz szybkość. Te cechy z pewnością będzie miała kolekcja UPS - la mode, czyli kolekcja torebek odpowiadających potrzebom nowoczesnych kobiet – mówi Grzegorz Urban, dyrektor marketingu UPS Polska.

Na razie w ogólnopolskim badaniu sprawdzono jakie są w tej kwestii oczekiwania. Badanie przeprowadziła firma Homo Homini na grupie przeszło tysiąca kobiet w wieku 20-50 lat z terenu całego kraju. Dokumenty, klucze, telefon czy portfel wymieniało najwięcej kobiet pytanych o to, co znajduje się w ich torebce. Wiele nosi też wodę, farmaceutyki, parasol, artykuły biurowe lub spożywcze i talizmany lub maskotki. Wśród rzeczy w damskich torebkach znajdują się także np. gaz do samoobrony, śrubokręt, bielizna, rajstopy a nawet obuwie na zmianę.

Najmłodsze respondentki w przedziale 20-25 lat najbardziej potrzebują uniwersalnej torebki, która pozwoli stylowo wyglądać na uczelni i wystrzałowo na wieczornej imprezie. Ich zdaniem cechą bez której nie może się obyć damska torebka jest trwałość. Torebka dla nich powinna być modna (10 proc.), ale nie rzucająca się w oczy (21 proc). Przedstawicielki tej grupy o wiele częściej są skłonne odejść od klasyki i zdecydować się np. na torbę płócienną (15 proc.).

Z kolei grupa wiekowa pomiędzy 26-35 lat stawia na wygodę (51 proc.). Ani jedna z respondentek w tym wieku nie powiedziała, że wadą może być wielkość torebki, co czwarta uważa swoją torbę za niezbędnik, w którym nosi zakupy, kosmetyki (także dla dziecka ), ładowarkę do telefonu i gazety (ponad 30 proc.).

Aktywne kobiety powyżej 35 roku bardziej zwracają uwagę na szczegóły. Lubią ułatwienia typu: dodatkowe kieszonki, łańcuszki (30 proc). Doceniają torebki wykonane ze skóry naturalnej (55 proc.) i z zamszu (20 proc.). Wybierają klasyczny kształt - 70 proc. z nich uważa, że torba powinna być w kształcie prostokąta, ale także częściej od innych deklarują, że torebka powinna się rzucać w oczy.

- Pomysł stworzenia kolekcji torebek inspirowanych i konfrontowanych z opiniami Polek wydaje mi się bardzo interesujący. To dla mnie duże wyzwanie. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki - mówi projektantka mody Ania Kuczyńska.

Okazało się, że torby pań mieszczą w sobie kosmetyki, rajstopy, zakupy a nawet buty na zmianę.

Rwąca się podszewka i psujący się zamek, za duża lub za mała i na pewno za droga. Tak wygląda statystyczna torebka Polek i jak pokazały badania, co trzecia z pytanych pań ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny.

Pozostało 88% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla