[b]Rz: Krajowa Spółka Cukrowa będzie inwestowała między innym w Mołdawii i zakłada spółkę w Ameryce Południowej. Nikogo to nie dziwi, bo cukier spożywa się dziś powszechnie. Ale chyba nie zawsze tak było?[/b]
Krzysztof Puchalski: Kiedyś był to produkt trudno dostępny i drogi. Dopiero presja przemysłu spożywczego i to, że zaczęto pokazywać cukier jako dobro luksusowe, ale przy tym łatwo dostępne, sprawiły, że stał się pożądany. Poza tym cukier jest szybkim źródłem energii i przyjemności.
[b]Kiedyś wymyślano nawet reklamy, żeby ludzi zachęcić do jego spożywania, choćby takie jak „Cukier krzepi”.[/b]
Reklama cukru wynikała z potrzeb rynku. Trzeba było ten produkt sprzedać i wykreowano nawyk używania cukru. A w przemyśle spożywczym zaczęto słodzić wiele produktów. Dziś słodzimy już prawie wszystko.
[b]Ostatnio modne jest jednak hasło: „Cukier to biała śmierć”. Nawyk słodzenia wszystkiego mija?[/b]