Reklama

80 lat Lacoste

W tym roku firma Lacoste odchodzi 80 rocznicę powstania

Aktualizacja: 18.02.2013 20:14 Publikacja: 18.02.2013 20:11

Firmę założył w 1933 roku słynny francuski tenisista René Lacoste, jeden z czterech tenisowych "muszkieterów".

Reklama
Reklama

12 milionów

koszulek polo sprzedaje Lacoste każdego roku

Skąd na koszulkach wziął się mały, zielony krokodyl?

W 1927 roku Lacoste założył się z kapitanem francuskiej drużyny, że zdobędzie złoto w finale Pucharu Davisa. Stawką była kosztowna walizka ze skóry aligatora. Lacoste przegrał mecz i walizkę, i od tego czasu przylgnął do niego przydomek "Crocodile".

Reklama
Reklama

Zobacz jak wygląda produkcja polówek

Dwa lata później Lacoste zaprojektował pierwszą koszulkę, "polówkę" i wystąpił w niej w finale French Open. Był to przełom w modzie na kortach, ponieważ mężczyźni występowali w meczach w koszulach z długimi rękawami, które nie przepuszczały powietrza.

Lacoste wyhaftował na noszonych przez siebie koszulkach wizerunek krokodyla i postanowił używać tego wizerunku jako oficjalnego loga firmy. Krokodylek Lacoste'a był pierwszą metką w dziejach mody na wierzchu ubrania.

Firma do 1951 roku produkowała wyłącznie białe koszulki. Później wprowadzono do kolekcji niebieskie, granatowe i czerwone. Obecnie polo można kupić w 25 kolorach.

Znaczący sukces marka Lacoste odniosła w latach 80. ubiegłe wieku. Wtedy rozpoczęła się jej światowa popularność.

Obecnie firma większość ubrań wytwarza we Francji, zleca produkcje także wielu fabrykom na całym świecie m.in. w Maroko czy Peru.

Reklama
Reklama

 

Reklama z okazji 80-lecia firmy

 

 

 

Reklama
Reklama

Firmę założył w 1933 roku słynny francuski tenisista René Lacoste, jeden z czterech tenisowych "muszkieterów".

12 milionów

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama